CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Monday, June 7, 2010

..sambungan demam

Berkaitan N3 aku y lepas..
ari sabtu imaan demam 1 ari, ptg sket ok..
rupanya malam tu sambung demam..
huhhh..aku pun apa lagi..sambung xtenang laa jawabnya..
mlm2 aku n Mr Asben kerja duk mengecek suhu badan imaan ja..
38.4..38.7..jap turun 38.0.
jap g 38.4 balik..huh!
Bagi aku cecah 38 tu tinggi tu..
pastu imaan xnak minum ubat langsung..campur dlm susu pun dia xnak minum, tau2 aje susu tu dah di campur ubat..
ahad tgari, aku pujuk Mr Asben g jln2..
Las2 setuju nak g Tasik Cempaka..agaknya bdk kecik tu boring kut..
so, konon2 nk mhiburkan ati dia laa ahad lepas
smbil2 tu Mr Asben nk jogging buang lemak

Mula2 imaan mmg nmpk cm xde mood..
dr umah lagi mmg asek nk kena dukuuung memanjang.
letak kejap pun nangis..
pastu cm cirit birit sket, muntah ada 2-3x..terutama klu sumbat ubat..mmg abes dia muntahkan suma..Makan, mmg bleh kata xnak aa..
risaunyaa hati..aku dh pikir mcm2 dah..isk2..
k, ni gmbar2 masa ahad lepas


Nih ms mula2 sampai..tgk laa tu, monyokk btul. xde mood btul tomei aku sorg neh..


Lama2 ok aa..dah bleh senyumm..
alahaii..sakit demam 2 ari aku dah rindu gila senyuman n kelincahannya..
ohh, imaan oh imaan..

seperti biasa..ni gambar keluarga bahagia..tu ada org sebok bersenam pastu belasah milo es ngan kueteow xhengat, lalu lemak pun terbentuk semula..kihkihh

Erm, sekembalinya dari tasik Cempaka, mlm tu Mr Asben paksa imaan minum ubat, pastu dia muntah banyak gila!siannn.. tp pas muntah tu kan, dia cm lega.. trus jd aktif..
agaknya sumthing wrong kt perut kut..

Ibu ummar a.k.a Syuhrah ada menyebut ttg Rotavirus??mungkinkah..?arggghh..
sehingga N3 ini ditulis suhu imaan 37.4..
I guess, esuk dh leh g skool.. EBM???!!

1 comment:

KasehKu said...

Uit..
Ap y ku buat klu nak kasi Kaseh makan buat..
Borak ngan dia.
Kasi dea senyum2..Buat cam xder benda y stress..
Biasanya kita nak kasi ubat mesti "nganga2..Makan ubat..".
Da kasi skit..sambung borak balik..So far ok la.
Dia muntahkan gak la skit tapi tak sebanyak masa 1st time dia demam dulu sume dikuarkan balik.
Time cocok pun camtu gak. Borak2..buat cam xder per2 sementara nurse cocok. Dia bunyik 1 das je. Pastu diam la.