CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Tuesday, June 1, 2010

Budak tecit..budak tecit..sudah laa besyaa..

Budak tecit ini skang sudah berumur 7 bulan..sehingga entry ini ditulis..
Sehingga hari ini masih lagi..

Yess..isap nenen ibunya..sekerap y dia suka..kui3..
Perangainya ketika menyusu, suka cubit B aku..sakit, tapi xleh buat apa, kena marah pun sama, cakap elok2 pon sama, bila aku xtahan sangat, aku pegang je tangan dia, senang..
Ropa2nya, smalam aku tgk dia isap EBM dalam botol (sbb ada lebihan bawak balik dr skool), mmg dia suka cubit teat botol susu dia time nyusu, patut laa dia suka buat kt aku!
iskk, budak tecit nih!

Tgk gambar nih.. Caught in the act!! haaaaa.. abes..abes suma menda dalam beg ibu dia 'kemas'.. ada skali tu, dia dpt purse aku yang banyak duit tuh.. abes dia kuarkan..dan KOYAKKAN satu note RM5..nasib bek..klu RM50??
skang dah reti duduk sendiri..dah angkat2 punggung..cam nak berdiri pun ada.. pastu dah menjulur..cam ulat.. sebijik cam ulat..angkat punggung tinggi2, turun balik..ke depan sket, angkat punggung lagi..khikhi..

Skarang nih, sangat bising..mulut dia membebel je..ntah hape2 y dsebutnya, xpaham aku..bahasa jerman kuno.. klu dalam keta, suka sgt lawan bunyi enjin/radio..nak gtau suara dia lagi besh gamaknye..
ni nak tunjuk keadaan imaan bila aku memasak..
ni kt dapur umah kitorang.. petang2 bila aku masak, aku akan hangkut dia skali..sbb dia klu xnampak aku mula laa..ni dah pueh main sengsorang, maka dia dah bising nak nenen, maka aku pun tgk ada belen susu dari taska, aku panaskan aje, bg dia pegang minum sdiri..

Pada suatu ari aku bg dia men kt playgym dia..bg baring, kt ruang tamu.. pastu aku g dapur.. tgk2 dia dah duduk.. aku tergelak sendiri, sbb dulu2 nak capai menda y tgantung2 kt playgym tu pun susah.. skang ni siap dah duduk sendiri, pastu digoyangnya tiang playgym tu.. y paling kelakar, imaan dah tinggi! tgk tu....


kihkihkih..budak tecit..budak tecit..sudah laa besar!

Rambut pun dah panjang..bleh buat jambul..

7 comments:

KasehKu said...

Hoooo.
Selamat 7 bulan Imaan.
Kaseh pun di usia 3bulan dia da pandai pegang nenenku.
Gaya cam pegang botol.
Kadang terkena gak la kuku dia.

Geram la tgok imaan sengeh.
Rasa cam nak bitttt kuat2.

ayu said...

alalala...comeynya imaan ni...btw, danial lahir 10/10/09...tua beberapa hari je kan...imaan dah boleh duduk ye..bagusnya..danial belum lagi, tapi kalau kita dudukkan dia mmg ok...cuma kalau dia main2 tu, mak ai...lagi bising suara dia dari abgnya..^_^

whiteapple said...

Lea, suka tgk gmbr ruhil iman, post la lagi byk2...hehe...

Imaan09 said...

Lynd : huhu..saket kan, klu kuku panjang lagik laa.. huh..rs nak babak, tp budak kecik..hihi

ayu : haah, tua 3 mgu gtu..ayu, bab duduk ni mmg saya guna kaedah paksa.. lama2 dia jd pandai..

Imaan09 said...

apa lak auntie Nuris.. Meh laa umah imaan..leh tgk imaan pueh2..kuikui..

ayu said...

kaedah paksa????
mcm mana kah itu??
share ngan ayu plz..

Imaan09 said...

ayu..tgk komen kt blog ye..