CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Saturday, June 5, 2010

Demam

Arini Mr Asben keja..
Tinggal aku ngan si Tomei je kt umah..
pagi2 cam biasa Tomei akan bangun lebih awal dr aku, pastu sibuk korek2 idung n mata aku..
Malasnyaa nk bangun, tp ku dengar suara dia bising btul..
Tetiba terbau masam! terus aku duduk n angkat dia.. terpegang menda basah kt peha dia!
aduihhh..dah leak plak dah..tomei wawak..huuuk.
bangun, basuh berak n terus mandikan dia..

Nih rupa pas mandi.. tp nampak dah cam mandom sket..
Korang tau kan mandom tu apa.. cm xbersemangat laa..
Pastu tgh2 aku tukar cadar baru, dia sebok nak nenen..
Masa tgh nenen, ku rasa cm panas sgt badan dia..
amik termometer..38.9 C!
biar betul..Risaunyee..
Terus call Mr Asben..

Sementara tgu, buh menda ni dulu..

Kool fever ni jangka hayat dia untuk anak aku adalah sehingga dia sedar menatang tu ada kt atas dahi dia..
Pastu dah kena tempek kt bhgn badan y lain, y dia xperasan..
ni time tdo xmelekat lak, so, kena pindah tepi dahi lak..huu..


Tapi budak kecik ni, dari dulu2 pun, time sakit mesti dia akan nyusu banyak2..
bila sakit n g klinik, Doktor selalu tanya, "nyusu ada problem x"
Mujur xde.. aku xdapat bayang klu sakit xnak nyusu pulak..lagi laa parah.

Mr Asben balik dalam kul 12.30.. rehat n ganti tdo jap..sbb dia kuar kul 6 pg td.
Pastu g klinik..
Tgk tu, muka monyok, orang nak melawak ngan dia pon takut..
Muka cam nk mengamuk je..
Doktor cek 39 C.. maka harus masuk ubat ikut montot.. After 1 hour demam dah ok.. terlebih aktif laa plak..


Siap nk lawan otramen lagik! kihkih..

Doktor kata ada laa tu menda dia nk pandai..
tumbuh gigi ka?
merangkak ke dpan ke?
berdiri ke?
Ntah le..
yang penting Imaan dah sihat..
aiii, susahnyeeee ati bila dia xsehat..

1 comment:

whiteapple said...

sianye imann....alhamdulillah dah sihat...