CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Thursday, March 8, 2012

jangan goda aku..!

adik ipar datang..
dh siap2, aku kuar bilik g dapur..
atas meja mkn ada..
1) air kelapa
2) keledek goreng
3) lepat pisang
4) nasi goreng mamak..
ya ALLAH..kuatkanlah semangat ku..

Mr Asben baru balik dari kedai..
dgn penuh bangga dia sedut teh ais pekat2 penuh menggoda depan aku..
mmh, sampai ati!

adik aku datang..
bawak mcm2..
1) dodol
2) pulut kacau
3)pulut kuning + rendang daging..

aritu wat makan2..
sesaja wat mini celebration besday BFF Ruhil..
si Hannah..
cik Ims ketagih buat cheese cake.. maka kita xyah beli kek!

mak mertua aku buat set nasi daging!
sehari sebelum dia balik kedah tu.
aku makan nasi daging ngan daging je laa..
ngan rasa sket rendang ayam Kak Liza y merbeles..
aku xmakan air asam y buat cicah nasi daging..
wahhhhh my MIL nyer air asam, the best wooo..rugi..rugi..
mak, nnt wat lagi ek..

pastu set nasi daging tu mak mentua aku wat dalca sekali..
ims x henti2 sebut.. "the best dalca y dia penah makan..sedap gila.."
huwaaaaaaaaaaa.. 
tp aku tgk je laa.. raja segala pantang ada dlm tu..
buh pisang muda, kentang, terung, kacang panjang, kekacang dhal..
mak, pas pantang wat lagik ek..

p/s - mak mentua aku selalu cakap dia xpandai masak..
memang laa..simple2 aje smua, maybe dibandingnya ngan ahli keluarga y lain..
Family Mr Asben ada Royal Chef tau!
tp cmana pun, segala y versi my MIL, memang terbaekkkk!

10 comments:

Mama Lynd said...

Cobaaaaannnn..

Nad @ MamaZakwan said...

sabarrrrrrrr.... ;)

Aleyn said...

Semoga tabah menghindarnyer...heheh..

nur easy said...

rasa tergugat kan.. wpun penah rasa b4 ni..;)

:: Mrs.Eady :: said...

terpakse telan air liur je la ek..hehehe..

Yaati Nor said...

mak ai...sabar..dugaan hidup tu..

CHeeSYaNa said...

baca pon dah kecur.. lagik ler org yang melihat.. huhuhu

cik Jue Aka Ibu Farisyah said...

memang tergugat....

ch@ said...

pergh! baca je ni, takde gmbr mmg terliur ah. sabar lea sabar, tidak berapa hari lagi mahu habis.

mama rifQy said...

sabo sabo..tahap mencabar keimanan kan? mmg kene sabo tahap gaban punye..!!hahhahahhaa....cukup je 40 hari...makan sume!!!!