CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Thursday, December 1, 2011

Lawak 3 buah..

tersebutlah kisah..3 pemuda..
ditangkap oleh orang asli atas kesalahan mereka..
lalu dijatuhkan hukuman pancunggg sampai mati!

namun Tok Ketua orang asli sudi memberi pengampunan..
dengan syarat kena cari buah..
belum habis Tok Ketua menerangkan pasal buah..
lintang pukang 3 pemuda ini berlari..
hajat di hati nk menyelamatkan diri guna peluang yang diberi..

selepas beberapa ketika..
muncul pemuda 1.. 
membawa 7 biji buah rambutan..ranum sekali!
silap mereka.. kerana belum sempat mendengar apa nk buat dgn buah tu..
rupa2nya Tok Ketua nk suruh mereka memasukkan semua buah yang dicari..
..ke dalam **bur masing2..
dengan kulit2 skali!
alamakkk.. 
tetapi..dengan peluang nak hidup masih ada..
pemuda 1 berusaha bersungguh2 memasukkan satu persatu buah tersebut..
masuk rambutan yang ke 4biji..ahhh..dah xboleh masuk..
maka dipancungggg kepala pemuda 1..

di satu dunia yang lain..ketika pemuda 1 sudah meninggalkan dunia..

pemuda 1 terjumpa pemuda 2..

pemuda 1 : ehh.. engkau pun ada kt sini..
pemuda 2 : yaa..aku pun mati dipancung Tok Ketua..
pemuda 1 : mengapa pula begitu..?rasanya sebelum mati hari tu aku nampak engkau datang berlari membawa 12 biji buah anggur aje pun!
pemuda 2 : memang laa.. memang aku bawa buah anggur.. dan aku berjaya masukkan 11 biji..
pemuda 1 : apa jadi dengan anggur ke 12??
pemuda 2 : Tok Ketua buat syarat tambahan.. xboleh ketawa semasa memasukkan buah tersebut! dan aku gagal..aku ketawa!
pemuda 1 : laa, kenapa engkau ketawa..??


*



*



*



*



*


*


*


pemuda 2 : sebab semasa nak masukkan buah terakhir..aku nampak pemuda 3 datang berlari..di tangannya ada 3biji buah DURIAN!



5 comments:

Nurul said...

~Lawak....~

Haris Zuhaina said...

Memang TOYA lah.... :P

littlehumblelynn said...

GILER LAWAK...

mengalir airmata gelak terbahak2!!

semut-terbersin said...

akakakakakaka kesian

Salina@IbuAqil said...

Hik3!! Penah baca benda ni.. Macam2 deme ni ada je idea nya.. ;D