CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Saturday, December 10, 2011

weekend sblm weekend..

khamis dan jumaat.. Mr Asben coti..
kan aku dah kata..
Sony suka buat cuti y pelik dr orang lain..
next cuti 22 n 23 dis plak.. mmg pelik!

tp xpa.. bagus gak boleh laa dia berehat..
asek kerja serupa CEO jaa..
aku?? ikutkan dah xde cuti
..dan 1 ari klu dpt lebih dr 24jam, alangkah indah..
kerja sgt banyak..
tp dah sebulan gtu aku mngadap (pun xsiap2)
mmg dah puluh2 kali dah rasa tepu kapla otak..
maka, aku amik peluang bercuti jugak..

tambah lg family makcik aku masih d rumah..
kesian lak klu derang duk umah ja..

khamis dan jumaat..
maka jadi laa weekend sebelum weekend..
bukan aku ja cuti2.. Ruhil Imaan pun skaki!

aktiviti Khamis..
Menjejaki UPIN IPIN d muzium negara..
Beshhh..sbb kami bawak ramai kanak2..
enjoy laaa.. bleh masuk umah upinipin..
sbijik mcm dlm katun..
ada bilik kak loshhh.. ngan bilik opah.. ngan silik si kembar tu laa
pas dah puas, g masuk muzium.. besh, tp xsesuai utk kanak2..

pastu merayap ke time square.. makan, solat d sana..
hajat hati nk g men indoor game kt ctu..
bapakkk mahal, cancel!!

dkat2 nk malam.. trus bertolak ke shah alam..
g I-City.. layan lampu2..
dah banyak menda baru..
tp mgkin sbb aku dah g kali kedua
so, rasa xbrapa besh laa y skang ni..
balik umah.. pengsannnnnnn! penat..
jumaat...
kul 11 g KL lagikk..
kali ni terjah KLCC..
kul 1, laluan kpada kaum adam, g solat..
y hawa-hawa, lepak kt taman KLCC dulu..
pastu mkn ayam penyet..
pastu br mengembara ke Petrosains..
penatnyaaaaa.. penuh dgan aktiviti dan banyak menda menarik..
tp dah nak las2 tu mcm xtgk pun, sbb dah sgt xlarat..
smpi umah, kul 730..
830 dah ada kt gelanggang badminton!!!!
smuanya peminat sukan badminton..
so, tiap2 mlm pun xpa.. penat pun xpa..
men smpi kul 1030..
pastu balik, again..pengsannn!

arini n esok Mr Asben ada hal ngan part time job nye..
aku n  ruhil.. duk umah laa, rehat..
kerja pun banyak nk siapkan..

isnin cuti lagi kan..
panjangnyaaaaaa cuti.. 
semoga x mngurangkan kadar produktiviti kerja aku!

ayyakk..boringnya..
n3 asek xde gambar..perlu difikirkan masalah ni kan..

4 comments:

umialya said...

akak jugak le 2 minggu berturut2 terpaksa batalkan cuti gantian yang dah diluluskan demi tuntutan tugas.. tak tau bila pula boleh ambik? mungkin kena kira bersedekah agaknya jika tidak dapat dihabiskan dalam tahun ini juga..

ch@ said...

kita suka cuti sebab tak payah susah2 hantar anak ke pengasuh.
kita tak suka cuti sebab, bila ada abi kat rumah, cuti mcm tak bermakna. berganda penat (ehe tak baikkan?)
pokoknya, dua-dua pun 50-50 je. sebab cuti pun kat rumah sesaja.

cik Jue Aka Ibu Farisyah said...

seronok tue..Double cutinya...

:: Mrs.Eady :: said...

waaahhh..berjalan sakan nmpk nyer!