CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Wednesday, April 4, 2012

Si Sabar dan Si Jimat

Nouri Ilham..si sabar..
masih lagi ngan perangainya y susah nak nanges..
xbanyak karenah..
malam2 tdo nyenyak ya amat..
kadang aku paksa bangun nyusu..
kadang aku tukar diapers..dia masih pejam mata sampai abes tukar..
alhamdulillah.. harap berpanjangan begitu..dan dia sihat2 selalu hendaknya!

Ruhil Imaan.. Si Jimat..
sesi penyusuannya dah on demand.. bukan rutin lagi..
ikut suka dia bila nk mintak..
kadang leka2 1 hari x pegang pun botol susu..
yang jimatnya..
kalau sehari dia gonggong botol tu 5x..
hanya 1x saja ada susu di dalamnya!
yang 4x yang lain..???
TEH O!
aduyaii.. mujur xde pulak dia sembelit ke hape..
suka sungguh mengeteh..
siap request.. "nak teh..nak manyaak (read:penuh botol)..nak panas"
yaaa..kalau katanya nak panas, sila bagi y lebih panas dari tahap suam kuku..
klu x, disuruhnya modify lagi sampai betul2 panas..!
sedap oder..ingat ni kedai mamak..??
mungkin dah tiba masanya dia minum minuman orang dewasa
di sudut lain, aku terpikir.. JIMAT di situ ya!

8 comments:

syuhadah said...

huhu...boleh pulak order teh cm2 ek...pasni imaan order teh tarik pulak :)

:: Mrs.Eady :: said...

udah la susu mmg mahal skrg nie..

Nad @ MamaZakwan said...

baiknye anak2
moga smpi bebile senangkan mak bapak :)

waa....kakak ruhil minum teh o la..
sape ajar ni, hehe

QA's ~ mamapapa said...

ngeheheh!!!comelll!!!anak2 saya pn suka teh o :)

umialya said...

teh o satu!!!!

littlehumblelynn said...

Wah bgsnya.minum teh ajer.kena ctrl sugar masa bancuh teh tu ler kan.ain,auni still myusu.susu 4kg sbln.sila pengsan!

CHeeSYaNa said...

senang ler nanti nak bercerai susu.. taska start cerai susu umor 3 tahun kan?

ch@ said...

nouri sama dgn adli, iman sama dgn auni. bezanya auni request milo. kekdahnya sama je, susu tu skali je la, lain2 milo. tapiii kita bancuh je milo campur dgn susu dia. esok2 adli mnm susu kakak pula, hahahaaa.