CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Monday, April 16, 2012

serba tak-dan..

ku pernah terbaca..
"..apabila menjadi ibu..anda akan lebih menghargai masa mandi anda.."
yesss..true!!
bukan mandi ja..
nk terkencing.. memang ku biar je menanges melalak..
aku g je kencing..
sebab sekejap..
buang air besar??
yang ni masalah sket..
mmg tiap kali tgh buang klu nanges..
aku basuh2 n kuar tandas..
rasa mcm baru keluarkan separuh..xabes!
adoikkk..

makan..?
sila jgn mkn ikan terubuk atau ikan y bertulang bila ada anak kecik..
time nk makan elok dia tdo..
time kunyah pilih tulang, dia mula merengek..
rasa nk tercekik..!

kadang sambil mkn suap ngan sudu, sambil dukung cik Nouri tu keliling rumah..
suap.. jalan2 g dapur..ruang tamu..dukung dia
pastu balik ke dapur semua, suap lagi..
mcm tu laa..kesiaaann..

mandi..jangan mimpi la nk comor cmacam!
kdg dah mandi.. kuar dr bilik air..
bila sempat, 2-3 jam pastu baru masuk tandas balik jap..
gosok gigi!
sbb y mandi td adik Nouri dah meraung time dah nak abes mandi n gigi x gosok lagi..
kesiannn..

so, betul la, klu ada y tolong jaga tgk Nouri jap..
n aku diberi peluang mandi..
memangggg rasa puas.. dan sangat2 menghargai masa mandi tu..
mandi lelama.. buh syampu, perapi, sabun wangi2, lap bg kering semua..

hai laa anak..
demi kamu..
ibu sanggup mandi xbasah, makan xkenyang, tdo xlena..

n one more thing..
ku harap bila ada y boleh tgkkan Nouri kejap..
aku boleh menghargai masa solat ku..!
solat pelan2.. selalu mcm nk perang..gila laju..
dan boleh khusyuk..serius klu x, duk teringat anak time solat..
xbaik kan..!

4 comments:

Nad @ MamaZakwan said...

kita serupa...kita serupa...

huhu!

Sweetmama@EiJa ZaQuaNZiQrY said...

mmg begitula bila kita beranak kecik ni..

sama la eija pun kadang2 terpaksa biar dia nangis bila nak buat keje, kalau x mmg satu keje pun x leh nak buat..

littlehumblelynn said...

K.lin dulu gt gak masa mula2 beranak.ada ketika tuh selagi hubby x blk sekolah,selagi itulah x mandi.tkt ank menangis.

Bila dh ank 2,kalo dia ngs bole wat pjm mata,pekak telinga.kata mak,biar dia ngs selagi dia x sakit.giler zalim.huhuhu

ka . ka . mim said...

waaaa...kita serupa.. kalo nk masak sedap sikit, tu pn nk goreng ikan, harus berlari2 ke dapur pastu tgk budak 2 org tu... iman ni payah sikit x boleh dipercaya, kalo si adik nangis dia sebok nk pujuk, selalunya masukkan jari dlm mulut.. ataupun kalo adek x nanges dia main salam2 tgn adek... iskk