CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Saturday, January 28, 2012

bukan tujuan asal

seminggu lepas ku sgt bz..
diari/planner cam penuh..
pastu ada dateline paper nk kna antar..
hari2 balik lambat..
rasanya rabu, khamis n jumaat aritu Ruhil akan dikira OT taska
nk wat camne..

bila dah setel by jumaat lewat petang..
sabtu aku decide utk REHAT puas2..!

ok..berbalik kpada tajuk..
ni peti freezer kesayangan aku..

tujuan ASAL nye utk simpan susu..
sementara kilang susu belum bekerja lagi..
maka simpan barang dapur dulu..
dlm ati aku "ada freezer cemacam boleh buat ni"
antaranya.. aku rasa bleh beli ikan segar banyak2..
sbb ada tempat nk simpan..
ayam pun boleh laa beli 3-4ekor sekali..
hahahha..

lebih mengarut bila aku mula beli menda2 y sblm ni jrg beli
contohnya.. Eskrem besarrrr..
daging burgerrrr..
hahahaha..
kekdahnya maaakan je..

tujuan asal freezer dah ntah ke mana kan!

ultimate..
bila aku abes xde kerja..
Mr Asben kerja.. Ruhil Imaan tido..
mak aku bz menjait..
aku bertukang di dapur..

lihat apa hasilnya..

*
*


*

datang dlm 3 perisa hebat!
esuk dah bleh makan ni..!

klu jual, mahal sket laa..
sbb ibu mngandung 36minggu y buat ni..
ingat senang kaa..
ha..ha..haaa..

6 comments:

pizet said...

x pe sementara tengah kosong...macam syok la plak ada deep freezer...huhu tapi stok yang ada dengan keadaan peti ais masih lagi cukup...hmmm

Mixed-family in da house.... said...

Warghhh rindu sama aiskrim itu.....huhuhu

UmmiUmmarMuaz said...

aiskrim asam boi satuuuuuuu...!!

Sabihah said...

wahhh..eskrem itu..mengimbau kenangan betul laa...hehehe

Faiz said...

Lea, regarding simpan susu dlm peti ais/freezer ni, cuba baca blog Edot.

http://niwtode.wordpress.com/2012/01/10/e-masalah-masalah/

dengan yang ni

http://niwtode.wordpress.com/2012/01/13/e-malu-bertanya-sesat-jalan/

suhaina laui. said...

sedap lak aiskrim tu hehehe ;)