CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Friday, February 17, 2012

Homeopathy Hasan again..

Anak kedua..biasala..
mula laa xberapa nk cargas mencari menda2 y di panggil "selusoh"
anak pertama dulu..
klu ada 4-5org rekemen itu ini, smua nk cari n telan..
hehe

mak aku pun dah mula bising2..
n aku pulak time2 nk dekat2 due ni bz mengalahkan menteri..
so, semalam..sementara tgu turn aku jumpa Doc Khamsiah..
aku lari jap g PKNS Bangi..

disebabkan awal aku g..
maka aku orang pertama!

ni kali kedua aku g cni..

tp adik2 n mak aku dah 2-3x g kut..
ramai jugak weekdays pun..
klu weekend jangan cakap laa kan..

diminati ramai.. sebab banyak laa kelebihannya kan..
1) alternatif.. so, xguna drug/steroid..
2) bleh predict awal potential sesuatu penyakit..dan prevent siap2
3) ubat y di beri sgt mesra pengguna..TERUTAMA KANAK2 y xsuka makan ubat
4) so far, sgt2 berkesan.. terutama y kritikal..
5) kt spital, ada penyakit y kna makan ubat seumur hidup! kt homeopathy, akan tiba satu saat, xperlu dah makan..

cumanya..
1) kena sabar!
2) kena percaya
3) xde MC (cuti sakit) utk kaedah rawatan ni..

mm, entry ni sebenarnya utk mereka2 y asek jumpa blog ni dgn keyword2 berkaitan homeopathy..
aku tau sangat ramai..tapi xsempat2 aku buatkan entry..

ok..kaedah rawatan.. kita g daftar..n tgu laa sampai di panggil..
pastu masuk bilik doctor..
doctor akan suh letak tapak tangan atas meja..
dan doctor akan mula 'scan'
ada beberapa kriteria dalam badan kita y akan tunjuk markah2 tertentu..
so, y rendah percentage nye tu akan menunjukkan beberapa amalan kita y kurang sihat!

biasanya doctor akan tegur..
dan kita tau laa betul ke x kan..biasanya betul laa..
contohnya..
"selalu makan tgh2 malam ek?.."
"ni dah 2-3x operate dah ni kan.."
"period pain teruk ke selalu.."

biasanya..kita akan angguk2 laa..
kaedah apa doctor tu pakai?..XTAU!
hehe..
tapi mcm tu laa rawatannya
pastu ada sesi menasihati..
n klu nk sembuh, tolong laa dengar n amalkan nasihat tu..

ok..aku smalam.. g nk mintak selusoh..
ditanya nya ada masalah nk buang air besar x?
aku kata xde..

so, dapat 2 jenis ubat..
 
selalu memang 3 jenis laa...
makan y no 1 dulu.. setiap jam 1 biji..
pastu bila no 1 dah abes.. y no 2 lak..
no 2 tu 3x seari.. setiap kali mkn amik 2 biji
dah abes baru mkn y no 3

dalam kes aku ni, namanya SELUSOH..
so, dah contraction baru start mkn laa..
bes ubatnya..kecik je bulat2 manis2..
saiz besar biji lada hitam
cara makan, dikemam mcm gula2..
itu laa y budak2 suka!

Bil..
biasanya dalam belas2 atau dua puluh lebih je..
xtau laa klu ada sesiapa y penah kena ratus2 kan..
tp dah 2-3x aku n famili g, xde laa mahal..

utk mkn ubat homeopathy ni ada pantang larangnya..
aku rasa bukan sbb menda y dipantang ni xelok makan..
tapi mungkin sbb ubat ni xjalan dgn berkesan klu dimakan bersama menda2 ni..


ok..sekadar perkongsian xseberapa..
dan banyaknya melalui pengalaman aku laa..
dan aku bukan doctor Homeopathy..
hehe!

4 comments:

Lynn Abd Latib said...

lea

suh hubby mengaji sikit...boleh rujuk dlm google..cara /bacaan utk buat air selusuh.lebih afdhal suami kita yang buat utk kita

nad said...

kite tiap2 bulan bleh dikatakan akan pegi jumpa ust hasan ni

sblm bgtau kite sakit apa, ust dah tau dulu dah, hehe

tadah je tangan
10, 20, 30..
trus tau, hehehehe

bunga_rose said...

tak penah pegi homeopathy.. macam teringin lak nak pegi sebab boleh tau ape sakit kita erk??

Kakmim said...

hai mama ruhil...kite dh selamat bersalin... hehehe