CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Wednesday, June 13, 2012

warna-warni KELANTAN

serious syok g Kelantan ni..ada satu suasana yang sukar digambarkan..
tidak laa mewah penuh shopping kompleks bagai..
tp penat boleh hilang tgk suasana kampung.. 
dan suasananya boleh mengimbau memori zaman kecik2 dulu..
rasa mcm dah xjumpa dah suaasana tu..tp ada kt kelantan..!
huhhuuu..

meh layan gambar..
ni aje laa entry review klantan aku..
xdan nak buat lebih dari ni..

Papan tanda..
betul kata kak lin.. negeri ni kaya dengan bendera..
aku xde gambar bendera banyak2..tp aku nak tambah..
negeri ni kaya ngan papan tanda jugak..






kekayaan kelantan --> SENI..
 sarung bantal budak domok pakai tu..Sulam Tangan weiiyhhh!

 Katil kt Resort Villa Danialla.. ukiran diaaa..masyaALLAH!

 ni umah kt tepi jalan..ntah umah sapa la aku sempat snap ni..

ini adalah sebuah BAS! sila percaya..tp rasanya ni dh dkat Terengganu
 Ruhil tgk je ibu meeting ek..
cantik kan tempat meeting kitorang.. Bilik KACA..!nice..!

Syurga membeli-belah..
 ibu dan anak..
 pinggan mangkuk kt sini boleh sawan..damn cheap!
dah murah..ada diskaun lagi..hadoiiih..

 ini Mr Asben nye la ni..intai2 jersey England..

 banyak kan menda ni jual..yang cucuk2 bakar2..sedap lak tu..

 laman Siti Khadijah.. ni mesti pergi punya..

verangan je tu.. xmampu den.. g nak meeting, xde laa budget kepuk2 kan..haha

 stadium Sultan Muhammad.. xjumpa lak KFCM..hehe..ada hati tuu

langit dan laut Bachok..

nak g lagi.. tapi guna xmauuuu dah jalan darat..serius serik!

7 comments:

*azni* said...

kelantan negeriku..hehe..tok bali tu dkt dgn umah sy,dlm 15 km sajork..tp sy jrg balik lps kahwin ni..setahun 2@3kali je blk sana..huhu..

Nad @ MamaZN said...

nape takmo lalu jalan darat? ;)

ala citer la lagi...tak puas la..
hhehe

:: Mrs.Eady :: said...

dekat 7 thn dh tak sampai kelantan..

umialya/k.tini said...

maner sonok kalu tak ikut jln darat..

aanie said...

jalan darat lambat sampai...hehe....

tefal tu katne ek? rantau panjang ke?

nur said...

bas tu kat terengganu jer ada, org teganu panggil cas ligas :)

Nak tambah lagi satu, kat kelantan jer boleh jumpa papan tanda yg ada versi tulisan jawi... Kalau nak tahu ejaan Mc Donald dalm tulisan jawi, boleh la berkunjung ke kelantan :)

Rumah berukir tu on the way nak ke pengkalan kubur kan? selalu jugak lalu situ bila nak balik rumah MIL :)

littlehumblelynn said...

Lea.

Len kali kita g dua jer lea.kanak2 tggl.kita book tiket aeroplane yek.mmg x puas g kb lgk.huhuhu