CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Monday, June 4, 2012

janji manismu..

drama biasa di pagi hari..
apabila dah cuti 4 hari..
dan semalam lewat tido..
maka harus pagi ni merengek..

tadi melihatkan ada yang tinggal di rumah (mak n adik2 aku..)
RUhil pun jadi xnak keluar dr pintu umah..
merengek2 xnak g taska..
biasa2 saja.. boleh handle lagi..
nangis pun nangis laa sebenarnya.

tapi mak aku plak 'upah' dengan menda2 yang xde..
"cepat pakai kasut..nak g mandi kolam"
adoiiiiiii.. nak g taska ni..
kepala otak aku dah bayangkan menda 10minit di hadapan..

yaa.. mesti la betul!
sbb budak ruhil kan budak bijak..
apa diberitahu, itu laa y set dlm kepalanya..
jadi laa drama tarik menarik plus air mata depan taska..
aku lebih kesiankan kakak pengasuh..
satu kerja plak nak layan n pujuk dia jap g..
alahai..

sebenarnya aku xsuka dan xpenah bg janji2 manis kt ruhil n x tunai..
tu namanya menipu..
tapi xtau laa nak cakap cmana  kt mak aku..
sebab selalu sgt guna kaedah janji palsu dan momokkan dgn menda yang xde..
tak pe laa..
kesian jugak sbb dia dah usaha tolong mudahkan kerja pg tadi nak suh ruhil ke taska..

tapiii...
jawapannya, petang ni kena laa aku heret ke pool si kakak tu..

demi janji..
orang lain yang berjanji, orang lain yang tanggung..

8 comments:

CHeeSYaNa said...

tu ler, kadang2 other family member bagi janji palsu camtu.. takkan kite nak wat pandai cakap Jangan kan? huhuhu.. terima ajerkla.. huhuhu

Travel&Food Lovers said...

lea,

kena bawak jugaklah pg pool nnt...nak bt mcm mane kan..

Nad @ MamaZN said...

alemak..
tu yang payah tu..
yg berjanji mak sendrik
yg kene dikotakan janji anak sendrik
yg tgh2 ni la yg menanggung, huhu!

Misz Mieza said...

Sayangkan cucu janji-janjikan.. Hewhewhew!

Samala ngan bapak mertua MM.. Terlalu manjakan cucu, sampai mak bapak cucu tu sendiri pun dah takde kuasa nak didik anak sendiri.. Spoil budak2 tau kalau terlalu dimanjakan ni..

MM tak harap anak MM nanti jadi cucu kesayangan.. Tak suka anak2 MM terlalu dimanjakan macam tu.. Huhuhu..

Tapi yela, kadang orang2 tua ni lain pemikirannya.. Layankan ajelah.. Gugugu..~

bunga_rose said...

betul tu, budak2 sekarang dah bijak.. klu berjanji dengan dia, confirm akan dia tuntut balik janji tu..

errr... tau sebb selalu kena tuntut dengan anak haahah

Anna Da Lady said...

Lor. camtu ke ceritanya..hehe..memang ibu yang bagus :)nasib baikla, kolam tu tak jauh sangat

umialya/k.tini said...

comelnya kakak Ruhil Imaan

littlehumblelynn said...

Ala tomeinya gmbr tuh!!!

budak bijak sgt kan :-D