CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Thursday, August 12, 2010

Sian Anakku..

Td amik Imaan kt Taska, kakak kata imaan nanges je tghari ..
Buat apa pun xnak..
Ingat 'diganggu' apa2, bulan Ramadhan, xkan kut..
Balik umah merengek2..
Nenen, tp xtdo..
Pastu bg dia biskut, dia mkn..
Pas mkn dia nanges2 tarik2 kaki aku..

Aku terus cek pampes dia..
Wawak..
Dari cara dia nanges aku dh tau..
Sbb dulu penah jd beberapa kali..
Imaan kn good girl..klu xde pape dia xmerengek2 xtentu pasal
aku bukak pampes bawak g toilet..
Bila kena air kt tpt melecet tu, terus meraung..
Pas tu aku baringkan dia,
Masa nk sapu ubat rash, dia tegolek2 sakit..
Siannya aku tgk..
Pujuk2, buat2 tiup2 pet2 dia..
Dia lega kut sbb dia berjaya bgtau aku y pet2 dia sakit..
Sian, mesti sakit..
Merah mcm terbakar..
masa basuh, bg dia berdiri, terketar2 kaki dia..
2-3 ari ni dia kerap berak..nk kata cirit, poo2 dia elok je..
Maybe sebab tu kut kakak xperasan..
Kulit Imaan xsensitif..tp klu wawak basuh lambat, mmg jadi,.
Siannye laa..pas buh ubat, pakai CD longgar2. nenen..terus tdo..
Harap2 bangun nnt dh ok.

5 comments:

umialya said...

ciannya imaan.. tntunya sakit.. moga cepat baik..

mama fahmi said...

memang imaan budak cerdik kan dia lahir 30hb kan, kalo ikut bln islam dia lahir bulan tengah nak naik, memang kurang merengek coz dia budak cerdik, biasa org tau2 cakap gitu le, apa pun moga dia cepat sembuh.
fahmi kak ni pengasuhnya tak nak jaga ramai2 kira untung sikit le, blh tengok fahmi sorang je, lepas ni tak tau le kalo dpt pindah mane pulak, ,mana nak cari pengasuh yang baik camtu lagi sedih pulak le huhu!!!!

Imaan09 said...

kak tini : makasih..alhamdulillah pagi2 dh ok!harap xberulang lagi arini..

Mama Fahmi : lama xmuncul..rindu pulak, hehe.. ye ke orang tua2 kata gtu..alhamdulillah.. tu aa kan kak, pengasuh y baik mmg susah nk carik..

Anonymous said...

salam lea, minta maaf coz lama tak ke udara (hehehe perasan) bz le dik banayk keja kat sklh. akak selalu ikuti perkembangan blog dik cuma takdok kesempatan nak membalas! apa pun anak kita tak jauh beza umur selang dua hari je.

ayu said...

alahai..siannya ....mmm, sbg ibu cepat je kita tau apa yg berlaku kan..