CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Thursday, August 12, 2010

Kejadian2 xbesh

Nak cerita pasal anak aku lg..

Antara sejarah kejadian2 xbesh..
Jatuh katil..
Dah 2 kali..
1st time dia tdo ngan kelambu baby tu..
pastu tjaga terus merangkak heret skali kelambu tu..
Jatuh kt lantai pun ngan kelambu..isk..isk..nasib bek xde pape..
2nd time, masa sahur malam y first..
tgh2 sahur dia duk sorang2 tdo atas katil..
Tetiba dengar dia nanges..
Mr Asben terus lari masuk bilik..tgk dh kt bawah..
Kali ni ok, sbb bentang toto kt bawah..
so, tebal laa sket..

Selain jatuh katil, jatuh terlentang..
ni pun banyak kali..
Seingat aku, ada dlm 5-6 kali kut..
terutama ms2 dia blajar duduk dulu..
ye laa, xstabil lg kan..
gedegangggg kepala atas lantai..terlentang
risonyee laa..so far xde pape laa..

Ni blajar memanjat asek terduduk je laa plg teruk pun..
Pernah skali dia cuba nk buka drawer almari baju..
Pastu jari tersepit..laaa haiii..
Jari dh laa cenonet..nasib bek sket ja..

Muka tersembam lantai..
Pun pernah jadi..
Biasanya bila pakai skirt..
kdg2 gak sbb ilang kawalan..
Terus muka tersembam atas lantai..
Nasib xde gigi, klu x, patah laa gigi baru nk kuar..

Isk2..
Harap pasni xde laa lagi..
K..jom Tawarikh (upin ipin)..betul..betul..betul..

4 comments:

Anna Da Lady said...

Lea, aku pun risau jugak tengok anak kak ngah aku selalu jugak jatuh tersembam. Tapi, dia ni jenis perangai tak menangis. Tu yang aku takut tu. Jatuh selalunya disebabkan terpijak air yang tertumpah kat atas lantai. Lea, seng citer, tido bawahla, n jangan bg pakai skirt..hehe...Ok..take k, sis

KasehKu said...

Klu anak jatuh je ada bunyi per2 ke,
mula la terpikir "Klu la ada alat y bleh scan anak kita ni kat mana ada defect kan bagus"
Ada sesapa yang berani cipta?

Imaan09 said...

kam : tu aa..risau kan..klu nanges tau gak depa sakit..klu xnanges tu y bahaya tu..

Lynd : Ingat robot ke..hehe

ayu said...

lea,

ajak anak + suami tidur bawah beramai2..hehe