CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Monday, September 27, 2010

Betul ke jimat..??

CD oh CD..
Nak tanya, klu baby Poo2..
cemana korang buat??
Mestilah 'tembak' ngan pancutan air y kuat kan..
supaya itu stools jatuh dalam mangkuk tandas..

Berapa lama korang abiskan masa utk setiap sesi pre-pembersihan itu??
Aku lama..sangat lama..
Alang2 stool, warna kuning2 skali smua skali harung aku tembak..
Purata 2-4 minit bg 1 CD (plus 2 inserts y mungkin 'infected')
Pas dah nk siap, perah..pastu basuh lg..

persoalannya, banyak mana air y aku dah abiskan bazirkan
Banyak jugak..
dah laa lama, nama pun tembak.

CD jimat, xyah beli dispo diapers..
Tp brapa banyak laa air aku abeskan??
tu x masuk tenaga n masa aku lg
hehehe..aku xpernah buat laa detail calculation tang kos CD n kos air..
Tapi..bab cinta mencintai alam sekitar..mmg tak dapat di nilai dengan wang ringgit kan..
So, bab duit, bleh laa aku tanya "betul ke jimat??"

Tapi bab alam sekitar..Yess..mmg aku telah menyumbang sesuatu!

4 comments:

Azrina said...

Tak jimat pon....sama jer baik DD atau CD hehehe. Kalau cam Along, time tak sehat...pakaikan Aisyah DD gak haha. Abes tak sehat...nak bangun menyental pun tak mampu.

mamiraysha said...

Jimat la jugak sebab bil air kat negeri selangor ni free kalau guna bawah 20m3. Walaupun pakai CD still penggunaan air tak effect sangat. Cumanye penat je la nak mencucinya. Walaupun ada CD..DD pun beli jugak tapi tak la sebanyak dulu..

nurbijen said...

akak pun rasa mcm jimat... yup setuju sbb boleh menyumbang utk alam sekitar :)

ummi faqeh said...

Yessssss...menjimatkan.Especially cd ini tiada chemichal..that's the most important part..