CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Friday, September 24, 2010

Bawang..

Bawang Putih Bawang Merah..
jakun ke aku dengan pengetahuan baru ku??
Mungkin juga ada y tidak mengetahui macam aku sblm2 ni laa..
maka aku rasa harus aku kongsikan di sini..

Korang pernah tau pasal Bawang Putih Bawang Merah..
Ye, kisah teladan zaman dedolu..
n bila sebut aku terbayang plak sinetron Indonesia..


Y dolu2 tgk bagai nak rak..
kul 3 je, terpacak depan tv smpi lgsg xmau buat menda len..
Pastu duk menyampah sbb ceritanya :
Makin lama..
Makin panjang..
Makin berderet2..
Makin meleret..
Makin mengarut..ni y xtahan ni..tp belasah tgk gak smpi abis episod

Ok, panjang plak melalut..
Korang tau x napa tajuknya
"Bawang Putih Bawang Merah"
Aku pun xtau..
Tapi..baru2 ni adik aku gtau aku..

Bawang Putih Bawang Merah ni xleh duk dekat!
Kerja nak bergaduh je..
Mmg pun kan? Si bawang Merah asek kena buli..
Ke korang pernah tgk si Bawang Putih yang kena buli??

Tahukah anda, dalam dunia nyata..
Bawang Putih dan juga Bawang Merah xboleh di simpan bersama together-gether!!
I am talking about the real bawang2 hokey..
Garlic n onion..eh, onion tu bukan y kuning ke..ntah ler y merah omputeh panggil apa
Kalau simpan sekali cepat busuk..

Bagus jugak maklumat ni..
sbb sebelum ni aku mmg simpan 1 bekas dua2 bawang nih..

haa..korang baru tau mcm aku ke??
Ke tgh buat gaya 'piiiirahhh' sbb aku baru tahu dan mjadi ciwi a.k.a jakun ..??
Kalau baru tahu, cepat g dapur, pisahkan mereka!

-piccas Googled

p/s - tgh pening, nak masak apa laa open ousn aku yang ala2 pada ahad ni..isk..

p/s - Sesiapa y terbaca ni, mengenali aku, mengenali Mr Asben ku Mohd Zarif Bin Zainal, atau kengkawan Ruhil Imaan.. Jemput laa ke rumah aku Ahad ni ye, 26 Sept, kul 12-6pm..ada makan2 sket.. Alamat..Apt Sri Lavender, Blok A, Tingkat 2, Tmn Sepakat Indah 2, Sungai Chua @ Seksyen 7 BBBangi..Anda dialu2kan..

1 comment:

Fazny Wah said...

wui..tbalek tuh...bwg merah y buli bwg putih...