CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Tuesday, July 27, 2010

Nisfu Syaaban

Tulis tajuk dulu..baru tulis entry..
Harap ada kesinambungan..
kehkehkeh..

Ermm..update untuk ari ni..
Pagi2 dah g renew lesen aku..
Yeaaahh..dah abis P..
Pas ni xyah tempek itu P dah..

pastu g Restoran Belauk..
Breakfast ngan my brother
Pastu antar dia g kuliah..
Aku g ofis..
Ingat arini nak wat kerja..
Masuk2 ofis terus 'balut diri'
Pakai stokin, pakai jaket, pakai mafla..
Kehkehkeh..aku rasa kak Liza kt Germany pun xpakai mafla..
Sejukk weihh bilik ofis nih..
Tiap kali masuk rasa nak demam je..isk.
Petang nnt nk kena bawak si imaan g review kt Annur..
Arini ada appointment ngan doktor..harap semuanya ok2 saje..

Arini Nisfu Syaaban eak..
MasyaALLAH..teruknya aku taun ni..
Sibuk sgt ke aku jadi ibu..
Taun ni setiap masa rasa cm xcukup masa..
Kejar apa pun xtau laa..
Ingat nak posa..xposa2 pun lagi..

Nisfu Syaaban terlepas..
27 Rejab terlepas..
Huuhuu..nampak gaya tgu Ramadhan laa..
tu pun nasib bek laa Ramadhan tu WAJIB..
klu x, agaknya aku lupa nk posa jugak..

Wokeh..meh..sedikit renungan di pagi hari (..pagi lagi ke Lea..??)

Apabila kita melihat kekurangan orang lain berlaku di depan mata kita..
Sentiasa beringat bahawa itu adalah petunjuk dari TUHAN
..untuk memberitahu kita bahawa tanpa kita sedari..BEGITU LAA KITA!

Apabila kita melihat orang di sekeliling kita berbuat kebaikan pula..
Sentiasa ingat bahawa itu petunjuk dari TUHAN
..untuk memberitahu kita bahawa kita TIDAK baik begitu
atau pun BELUM sampai tahap tu untuk melakukan kebaikan..

Kalau semua orang ada persepsi macam ni aman dunia kan??
Tgk orang ngumpat je, terasa dosa2 kita sbb rasa TUHAN nk tunjuk kita sebenarnya suka ngumpat..
Ok..renung2kan.!
dan selamat beramalll..

2 comments:

KasehKu said...

Allah Maha Besar!!!!!
Hari ni nisfu syaaban ke???
Ptt la smlm aku meronta2 nak puasa hr ni.
Pagi tadi terjaga dok pikir nak puasa ke tidak. Berkira2 jgk lg. Last2 tak puasa.
Allah da kasi petunjuk tapi aku taknak paham.
Waaaaaa kesalnya.
Patutnya ko bt n3 ni semalam!!!!!

Imaan09 said...

cettt..ko nih!