CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Friday, July 30, 2010

Menghadapi RAMADHAN

takutnye..
walaupun sebenarnya xperlu takut..
malah kena hepi kan..
Bulan y mulia tu..
Alhamdulillah dapat berjumpa lagi dgn Ramadhan, InsyaALLAH!

Taun lepas aku ngandung 8 bulan masa menghadapi bulan indah ini
Semuanya mentain..
Malah kadang2 aku masak sendiri utk berbuka
Sahur lagi laa kompom2 kena masak

Walaupun perut boyot, kaki dah lenguh2..
Tapi xsatu malam pun aku n Mr Asben mis sahur!
Maklum laa ibu ngandung..
klu terlepas sahur jd alasan nk bukak posa lak..
N aku pun xjangka, aku posa penuh 1 bulan..masyaALLAH..
aku pun xjangka aku selarat tu..

But this year..!!!
Kena menempuh dengan penuh gigih n tabah..
Sbb aku ibu menyusukan anak pulak..
Xleh bayang, cemana laa rupa aku bgn tgh2 mlm masak..
n jangan laa si tecit turut sama bangun masak sahur ngan aku..

Tapi taun ni ada Bro n Sis..
dua2 adik aku tu mungkin akan balik kerap2 kt umah aku
So, semangat sket laa aku nk masak
sbb nk mkn ramai2..
Lagi pun derang leh laa tolong sket2..
sket2 je, sbb derang pun sibuk study..

breastfeeding mom..
Tu laa ko Lea, xwat latihan posa..
huhuuu..
Perlukah aku menukar masa mengepam??
Mungkin lebihkan waktu malam..
Or sejurus selepas sahur n bukak posa plus satu sesi shj kt ofis??
Perlukah..
Idea tukar sesi ni tercetus pas tgk perbincangan SGM kt blog Ayu
Kata mereka, lebihkan sesi pumping pd waktu mlm..
aku plak mmg JARANG sgt pam waktu mlm..

Ermm..jika perlu n lebih baik tukar..
BILA plak aku nk stat tukar..?? adakah kena latih dr skang?
terkezut B aku plak klu tiba2 tukar kan..
erm..
Hidupku y penuh persoalan n dilema..
Ngeeeee..

4 comments:

Unknown said...

Den jugak berdebar!!!!
Dok pikir apa nak buat.
Skrg tgh dok tune balik body ni untu resetting balik penghasilan hasil tenusu.
Bulan puasa nnt tak tau cmner.

ayukhairy said...

all the best lea...insyaallah lea boleh punya...bukankah ada kelonggaran dalam agama kita..kalau rasa2 tak larat tu, boleh la berbuka..btw, cadangan ayu apa kata try juga puasa dulu..hehe..kita tgk hasilnya mcm mana..kang terkejut plak..^_^

Imaan09 said...

Lynd ; ko xpe..dah penah test posa..

Ayu : tu aa..mgu depan..mungkin!nk test2 power kan..

Ina Hashim said...

akak pun risau sgt nak menempuh Ramadhan nih..sbb dah sarat sangat..skrg kalo ganti poser pun badan dah flat bila masuk kol 5pm