CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Monday, July 5, 2010

Kegemukan

Satu ari sorang lecturer kt cni menyapa aku..
"u look slim melim laa"
Aku pun nk cover kembang kempis idung aku cakap kt dia..
"saya breastfeed baby smpi skang..sbb tu kut..nutrien dibahagi dua"

Balik umah..
aku : Bang..ada orang tguq saya slim!
mr Asben : hohohoooo..mereka tertipu..tertipu dengan muka
Sentap kejap!!
Mr Asben : derang bleh tertipu sbb tgk muka awak y nampak kurus..
tapi awak xleh tipu saya..he..he..he..
(gelak cara jahat)
Ampeh..

Tapi mmg btul!
Aku sudah gomoks!
Tambah aritu, ada laa dalam 2-3 bulan aku duk perasan kurus..
Sbb penimbang kt umah aku tu rosak..
So,terperasan kurus laa aku berbulan2..
Dan disebabkan 'kegembiraan' aku tu, xde plak nk g timbang kt tempat len ka
isk..hingga laa satu ari tu..aku dapat tau penimbang itu menipu!
Balik umah, terus Mr Asben buh bawah almari
supaya susah nk capai penimbang tu
Sbnarnya Mr Asben pun tertipu gak le ngan penimbang tu..

Lapar..lapar..lapar..
Itu aje laa y aku rasa..
Agaknya, klu aku di beri peluang makan tak berenti, aku leh buat kut!
Sbb pas makan pun, lapaaaar gak..
Apa mau bikin..

Adakah cara pemakanan aku silap?
Ermm, contoh kesilapan : makan lewat ke, makan ikut dan ke, kekerapan aku xbtul ke..
Aku pun xtau laa..
Tapi aku mmg xde masalah nk makan hampir APA SAJE..
Dengan alasan :
aku BF, kena makan ikut SUKA ATI n supaya ATI SUKA n gumbira!

Aku perasan, aku gemuk tang perot..
Tang lain mmg aku rasa baju sume muat je lagik..
Muka plak cengkung kononnya
Lengan sume kurus je
Tapi tang perut tu mmg xdapek eden nk nolong..
Rasa cam nk bertungku, berbengkung bagai semula je.
Huhuu..tulung..tulung..

6 comments:

CHeeSYaNa said...

tak dapat nak menolong sbb perut saya super buncit sampai ramai giler ingat saya pregnant lagik...

Anna Da Lady said...

Ibu Imaan...kurus ke gemuk ke, asal hepi, Ibu Imaan..hehe..aku kelik kampong haritu, ramai tegur aku dah kurus, padahal aku dah bertambah naik...sebab orang yg tegur kita tu, tak tengok kita hari2..hehe...takpela Lea, macamn pun keadaan fizikal kita, asalkan kita sihat n bahagia di smpg famili tersayang...kaedah berbekung etc. meme satu kaedah yang berkesan untuk bhgn perut tu..angah aku memang dok buat bengkung tu tiap2 waktu (ikut time) masa berpantg tu...hasilnya, buat aku terjelesla..huhu

Imaan09 said...

Yana..sma laa..ada y tanya kt FB, ngandung lg ke??errrkkkk..buleh plak..maknanya teruk aa tuh!

Kamm..y penting hepi!chehh..aku buat ayat sedapkan ati..

KasehKu said...

Huhuhuhu..
Timbang kat SDMC hari tu 58kg.
lagi 3 kg nak dpt berat sblm pegnen.
Suar jeans sblm pegnen da leh pakai dengan azabnya. (Sendat tang perut)
Nak pakai tshirt kecik2 da tak lalu sbb perut cam org mengandung 4 bulan.
Erm...
Aku tak tau yang aku taip ni bleh diklasifikasikan sebagai pembakar semangat atau pembantut semangat.
Hari yang terang..La la la la la la

Imaan09 said...

dah tu..baju kurung ko tu muat x nnt klu siap?

belogpizet said...

samalah kita...org tegur makin selim la apa la tapi uniform tu macam makin ketat n perut memang boroi...canne ekh nak kempiskan perut??