CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Monday, May 21, 2012

aku dan driving

cerita menarik tentang 'aku dan driving'
  1. aku dapat lesen di usia 24 tahun - agak lewat kan??
  2. aku pemandu berhemah dan penuh hati-hati.. jika anda boleh terangkan apa itu "hati-hati" percayalah aku 10x lebih hati-hati daripada itu..
  3. aku cukup takut nk memotong kenderaan 2 roda.. seriau..klu nk potong jugak, kena jauh2 sket dr mereka
  4. aku sgt xsuka diganggu time drive - contohnya ada calling masuk..huhh!
  5. berdasar pengalaman pemanduan dan perkongsian pendapat dgn kawan2.. aku ada persepsi yang BURUK dengan pemandu yang plat keretanya bermula dgn huruf "P" - ntahlaa..sering saja mengalamai situasi plat "P" ni seolah2 mintak sumpah seranah atas jalan raya..my brother duk kt Penang, bawak keta plat mula "B", tapi rasanya pemanduannya sudah sangat sama dengan yang plat "P"..mmmmmm..
  6. bila di atas jalan raya -  yang lebih besar (bas, lori) sentiasa didahulukan.. yang keta besar, sila buktikan timbangrasa anda semewah keta anda ye..
  7. selagi ada Mr Asben, seboleh mungkin aku xnak bawak keta..
  8. aku x akan bawak keta kluar dr kawasan bangi-kajang..huhuuu..
  9. GPS yang kami beli iaitu Nuvi Garmin setahun yang lalu banyak menyelamatkan aku dan Mr Asben daripada pergaduhan2 kecil lagi xperlu dan xpenting bila dah sesat
  10. aku percaya : kelajuan membunuh!
  11. aku percaya : setiap sign board dan design jalan raya tu x di buat sia-sia..so kena patuhi! (bunyi macam skema badak)
  12. aku berpendapat, kehadiran keta2 cantik, mewah dan rare di atas jalanraya boleh mengakibatkan kemalangan, terutama bila aku y jakun dan easily distracted ni nampak keta2 tu time memandu..
ok..sekian info xberapa berguna aku..

5 comments:

aEn+aReaL=Ryan said...

hihi..same la kite amik lesen pun da umur 24thn..

CHeeSYaNa said...

Biler fikir pasal driving, mmg rasa nak resign jerk.. letih sgt hari2 drive kajang-kl.. my tapak kaki dari pregnant sampai le skrg, sentiasa sakit.. tak pernah baik.. tu bawak kete auto tu.. huhuhuhu

holloW gIrL said...

kelajuan=membunuh
SETUJU sesangat!
huhuhu

Anna Da Lady said...

haha..ayat mu no,5 tu sama ngan KJ lama. hehe...cuma dia buat ayat penyedap hati, kata dia, eh bukan awakla :) dan aku tergolong dalam golongan plat P. :)

ch@ said...

hari2 jadi pemandu baru yg ada 'P' walaupun 'P' tu tak ada kat cermin dpn belakang.