CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Friday, May 11, 2012

Hari Ibu..

Tgk FB Drypers..
ternampak gambar ni..
ouhh..indahnyaaa.. kalau dapat seperti dalam gambar tu kan..??
dalam setahun, nk dapat sehari macam tu pun susah..
xpe laa..moga2 ada ikhlas dlm hati kita sebagai ibu..
berusaha dan berkhidmat dgn penuh kasih sayang..

isu pengharaman Hari Ibu???
malas ku nk komen..
 
yang ku tahu, ada satu hari..di mana ku talipon mak dan MIL ku..
ucapkan "Selamat Hari Ibu, diam2 kt umah, arini x payah buat kerja"
kerana ku sayang mereka2 ini..
dan kerana hari2 yang lainnya aku xmampu nak buat begitu..
setelah merasa jadi ibu pula, kembang kuncup idung pada ahad kedua setiap May..
sbb tahu ia hari aku jugak.. wlupun anak masih xpandai nk celebrate...

selingan :
arini, pg2 buta si anak dah cuba menguji sabar si ibu..adoiiikk..
jadinyaa, byk isu berbangkit y aku cuba nak bahankan utk bgaduh ngan Mr Asben..
(menda kecik2 je, tp lumrah pompuan..smua nk dibebelkan)
 
sblm sempat ajak Mr Asben bgaduh, g kedai..ternampak paper Metro..
isteri kena pukul dgn suaminya guna kayu golf dan tali pinggang smpi xsedarkan diri..
terus xjadi nk gaduh..
bukan sbb takut jadi gtu jugak..
tp sbb BERSYUKUR..Mr Asben ku bukan jenis nek tangan ngan aku..
teruk kita rasa, ada yang laaagi teruk di luar sana..
bersyukur laa atas apa y ada..
huuuuh..xjadi nk gaduh..saaaayang kamu!
 
bersempena entry ini..TERIMA KASIH MrAsben..keranamu juga aku menjadi IBU!

5 comments:

juelee said...

bagus ibu imaan ni.. betul tu lea.. kene sentiasa bersyukur, somi2 kita ni jenis spesis baik jugk, takde naik tangan apa sume.. so ada kekurangan yg sikit2 tu, pejam2 mata aje la... hehehhe

btw, selamat hari ibu to u..

littlehumblelynn said...

Lea,

bila ada isu,sila diskus smp puas ht.jgn pdm sorg2!!

Slmt hr ibu,lea

Nad @ MamaZakwan said...

saya setuju dgn littlehumblelynn!

hepi wiken! :)

nur said...

skrang musim isteri gaduh dgn suami ek? hehehe, gurau jer... ni namanya marah2 sayang...

Alhamdulillah, bersyukur dapat suami yang tak naik tangan dan sabar melayan karenah kita...

mamaRIFQY said...

yezzzaaa...agreed !!