CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Thursday, May 3, 2012

Kerja 7 lapis..

bukan cerita kuih lapis..
tp nasib suri rumah tangga khususnya isteri rajin..

asalnya nak kemas meja solek..(lapisan 1)
nampak habuk, nak g amik tisu kt luar..

dlm perjalanan ke luar, nk amik tisu..
perasan ada plastik beli barang semalam..xsusun lagi..
g laa susun dulu.. (lapisan 2)

eh.. sejak bila lipas bersarang kt ruang susun ni..
bersihkn lipas plak.. klu rajin, tabur racun lipas sket.. (lapisan 3)

ada 1 botol y nk unpack ni  iron aid jenis refill..
g belakang dekat mesin basuh amik botol spray2 tu..
refill jap and letak kt bilik iron.. (lapisan 4)

ternampak beberapa pamplet atas meja bilik iron..
baca2 sambil renyuk2 y xpenting (lapisan 5)

nak jalan masuk bilik nampak towel xgantung santek2..
senget sebelah cecah habuk lantai..
betulkan..(lapisan 6)

sebelah tu ada botol Ruhil..
makcik ni memang men letak je botol susu dia mana suka..
kutip rendam ngan air sabun kt sinki (lapisan 7)

masuk bilik..tgk meja solek..
"EH..TADI NAK AMIK TISU LAAA..! "

dah tu bila nk siap!!??
dan bila nk buat kerja2 khas..??
uhuuuuu..

samada nak ringan tulang belakang..
atau nak berat mata memandang..
hah..pilih jangan x pilih..
 
belum bab bukak peti ais dan gagau periuk nasi tu
klu sempat tgk jam, mula laa terkejut badak tgk EHH dah tghari..!?
klu xsempat pun terkejut beruk gak..tetiba dengar azan Zohor..EHHH dah zohor???

masa ni laa rasa tangan xcukup dua...

terkena suami pun jenis suka kutip kerja ni, bahagia laa..
klu  suami pun jenis baling je barang mana dia suka..
lagi laa lapisan tu bertambah..
plus sakit pinggang duk mengutip dan susun balik je kerja si isteri..
kadang2 terpikir berapa byk masa bleh jimat klu xyah kutip2 "hasil kerja" orang lain ni..

eh..itu suami siapa tu..
ku x kata itu adalah Mr Asben ku..
Mr Asben sayang..klu anda terbaca entry ini.. 
sila jawab anda jenis y mana..??
hah, klu tau entry ni..mesti xbaca dah smpai ke sudah..
gila psyco isteri dia..
kihkihhh..

motip..??
lepas tensen..

10 comments:

ch@ said...

hahahaaa. biasa dah kena mcm ni. kadang2 siap terlupa tujuan asal sebab dah melalut buat kerja lain.

Mama Lynd said...

Salah 1 faktor kenapa suami aku kata aku takder objektif.
Objektif utama - Mop lantai. Sebelum mop kena kutip dulu barang kat lantai. Susun ditemapt yang sepatutnya. Da tempat tu berabuk kena la lap. Sebelum lap kena alihkan dulu barang2 lain. Da lap susun balik. habuk kat atas sume da lap yang terkahir baru la mop. (2jam kerja)

Kerja En Suami aku yang berobjektif : Kutip sume barang (Ertikan kata lain "alihkan" letak atas rak TV atas almari) dan mop. Objektif tercapai lantai cantik tp bila pandang tempat lain terselit sana sini barang. (20 minit kerja)

:: Mrs.Eady :: said...

hahaahha..betul la nih!

diyadelicia said...

kan ? sokong ngn dear!! mmg banyak keje.Kadang2 mmg tak terkejoo..huhh...kdg2 mula stress and muka masam sbb penat..hehehhe

pizet said...

nasib la badan

umialya/k.tini said...

seronokkan jadi surirumah.. hihihi

diyana mahmud said...

bila ajak suami kemas rumah sama2.. suami akan cakap "ok je mcm ni, x sepah pun"...huhu. hakikatnya, mmng mata wanita je yg dpt lihat segala kotoran dan ketidakkemasan rumah, bagi suami semuanya ok walau hakikatnya mcm kapal pecah..huhu

suhaina laui. said...

huhu berlapis2 sokmo kan...mmg xsudah kalo bab2 keje umah ni...sis bg id fb...nk add

Lin said...

Walaupun sibuk...menjadi suri rumah sepenuh masa senantiasa menjadi cita2 ku...dulu kini dan selamanyer....

Bilalah nak jadik kenyataan...huhu

mama rifQy said...

Biase dh kan? gini la hidup...hehheee