CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Friday, May 11, 2012

Ada baby ke xde..?

Motif soalan, sebab xterasa macam ada baby 2bulan setengah kt umah ni..
Cik Nouri..
Kalau semua baby macam kamu, beranak tiap tahun pun xpe..
Huuu..
Kerjanya tdo..
Klu lapar, isap jari..
Isap jari sampai tertdo..
Mudah sgt nak jadi "tertdo"
Pastu klu terjaga pun, dia boleh terhibur dgn hanya melihat dinding..
Memerhati kipas..dan cukup 'syok sendiri' dgn rattle toys..
Puas memerhati dinding, dia tertido lagi dan lagi..
Klu ajak sembang.. dia akan 'bersembang' dalam bahasanya sendiri..

 
Langsung xpeduli, ada orang ke xde orang ke di sekelilingnya..
Maka, aku boleh g masak, mandi berak, tdo dengan aman damai..
The only thing yang jadi sempadan adalah rasa TAK SAMPAI HATI..
Biarpun dia xkisah tak dilayan, aku tetap layan dia..
Biarpun dia xbising2 atas katil sorang2, aku tetap g jenguk dia..
Biarpun tengah mlm, aku tukar diapers klu dia jaga n senyum2 aku tetap ajak dia main2 sembang2 dulu sblm sambung tdo..
Semua di atas sebagai reward atas kesabarannya..
Memang SI SABAR betul laa..

 
Allah Maha Adil..
Dugaan tetap ada..
Klu xmeragam, biasanya senang jatuh sakit..
Klu asek nak kena layan, kadang tahan lasak..
Means, ALLAH bagi kelebihan di satu sudut, dan demi keadilanNya, kita akan kekurangan pulak di satu sudut..
Skang Cik Nouri ni sangat sabar..senang jaga..xsusahkan siapa2..
Aku doa..hari2 aku doa.. jangan laa dia jatuh sakit..
Semoga dia tahan lasak macam Kakak Ruhil..(demamnya boleh kira ngan jari..)
Nikmat kesihatan.. anugerah terindah..mohon jgn ambil dari keluargaku..
Minta ujian part lain laa.. yang Dia pasti tahu aku mampu hadapi..
Amiiin..

4 comments:

CHeeSYaNa said...

best nyer.. harap2 biler dah ada rezeki nak dpt adik utk Zarif, pon akan senang handle cam Nouri :)

pizet said...

sungguh...haha hari tu dok tunggu suara emas dia..lansung tadak

Yaati Nor said...

anak-anak yang macam nie membuatkan ibu dan bapa buat keputusan anak ramai..hehehehe..sama mcm anak-anak kakak saya well behave tu yg berderet tu anak2nya...rezeki Allah..ramai dan mudah nak jaga.

nurbijen said...

baby idaman mummy la Nouri ni... senang dijaga :)