CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Monday, October 17, 2011

Suka tengok kamu jadi jakun!

aku bergiat bidang pemakaian CD ketika umur Ruhil dalam 4-5 bulan
bertahan lama laa jugak .
tp akhirnya lipat cantik2 n simpan kt adik nnt laa
punca utama berentinya adalah 'kesabaran'..
ya..aku tiada y tu..
kemalasan melanda!!!

ruhil ada dlm 10 set CD (Cloth Diapers / Lampin Kain Moden)
adik nnt xberani nk janji nk pakaikan ke x..
sbb kalau anak dah masuk 2 org, xtau laa dunia aku cmana
ntah2 sikat rambut pun aku xsempat..hahaha.

terbaca entry fizah tidak berapa lama dahulu..
tentang CD ni laa..
dia pakaikan pada si adik n si kakak y dh 2taun lebih..
lantas aku terpikir "kenapa aku xbuat??"
sedangkan ada je..
lebih teruja..sbb MamaZakwan pun buat entry pasal ni..
bila ruhil start minum FM..mmg sgt heavy wetter!
so, mmg 2pek jugak Disposable Diapers tu aku kna beli setiap bulan!

maka terpikir nk pakaikan balik..
semalam, aku mohon pertolongan Cek Su Ims untuk selongkar muzium bawah katil..!
yesss...mmg sgt cantik aku simpan..
n bersih!! so, bleh trus guna, xyah basuh balik dah..
lalu aku simpan di almari, susun santeq2..

alkesah masa nk kuarkan.. si Ruhil Imaan kemian excited!!
suh bukak diapers y tgh pakai..n suh pakaikan dia y baru y kalerfulllll itu..
dulu masa pakai, dia kecik lg.. xde perasaan..!
skang baru dia hargai betapa comelnya menda tu..
masalahnya.. dah pakai CD pun, asek ulang ke bilik..bukak almari..
xabes2 pegang2 susunan CD tu..
kdg2 bila diluar kesabaran.. dia suh bukak y tgh pakai..suh pakaikan y baru..
ohhh..jgn aa nk bg ibu pengsan!!
hehehe... jakun n ciwi kamu nakk!

semalam, dia terjaga ntah kul 3-4pagi kut..
mcm biasa, bapak kna bgn utk bancuhkn susu n tukar diapers kalau perlu..
masa dia tgu bapak g dapur.. dia dh bgn sendiri..g almari..
dlm mata xberapa nk bukak sbb br bgn tdo..dia g amik 1 CD..
hulur kt bapak..suh tukar CD dia y ntah perlu tukar ke x..
adoiiii laaa ruhil Imaan!!huhuuhu!

semoga ibu BERTABAH dalam menyambung niat suci ini..
gambar pagi ni..terbongkang dgn CD kesukaannya!

3 comments:

littlehumblelynn said...

Lea

samaler ..kak lyn xde masa ,xde kesabaran utk hadap CD..huhuhu

bayar aje lah utk diapers..mmg dah allocate rm80 sebulan utk diapers dia..

mujur kak ain x pakai diapers daaaaaaaaa....

Nad @ MamaZakwan said...

zaa, sgt comel ruhil imaan ni pakai CD :)

nnt, share2 info ber CD ek..
kite baru nak mula, byk kene stadi ;)

Salina@IbuAqil said...

alo comelnya dia lena sggh.. ;)