CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Friday, October 21, 2011

abang posmen dan bujang..

ini 2 cerita berbeza tau..
bukan gatal nk cerita abang posmen yang bujang plak..
tp dua2 pun aku pecah perut gelak..

kisah 1 (abang posmen)
aku selalu beli barang online..senang kan!
xyah bazir minyak..xyah jalan jauh..
smua di hujung jari je..
tetapi..hampir semua tu akan guna POSLAJU utk delivery..
makanya abang posmen y bertugas dispatch kt kwsn aku tu mungkin org y sama

barang 1
abang posmen : hello.. ni cik zaliha ke??
aku : ye saya..sapa ni..
abang posmen : ada barang poslaju laa.. cik ada kt rumah ke?
aku : mm, maaf saya xde..tapi! adik saya ada..boleh kan..?
abang posmen : ok, boleh, sya tgu kt lif ye..

barang 2.. barang 3 pun selalu macam tu..
sbb aku asek bjalan..tinggal adik2 aku je kt umah..
selang seminggu gtu..tepon berbunyi..
kali ni aku kt opis..n adik aku kt kelas laa..

abang posmen : hello.. ni cik zaliha ke??
aku : ye saya..sapa ni..
abang posmen : ada barang poslaju laa.. cik ada kt rumah ke?
aku : mm, maaf saya xde..
abang posmen : mm, adik cik zaliha pun xde ke???

muahahahahaaaa.. sblm sambung cakap, aku bantai gelak dulu..
nampak sgt kuat shopping online..
satu ari aku nk belanja laa abang posmen bes tu..
bila ada barang, mesti dia call n dgn penuh sopan dan santun!
so far, pueh ati..!


Kisah 2 (bujang)
adik lelaki aku selalu g umah kwn2 bujang dia kt KL..
semua lelaki laa umah tu..
kdg2 derang masak2..
kira lulus laa skadar nk makan..
tp rasanya ada 1-2 org je y btul2 'chef'

alkisah.. sorg nk makan wedges..
lalu turun kt kedai bawah..
cari punya cari sang kentang..
lalu terjumpa kentang y besar!
dlm ati 'wahhh..jarang jumpa kentang besar cmni'
beli laa 3 bijik..

smpi umah, kwn tu tanya adik aku..
"ko reti wt wedges x.. tolong buat..tu ada kentang..besarrr!"
adik aku pn excited laa nk tgk kentang tu..
"ini bukan kentang..ini SENGKUANG!"

Kalo dah namanya bujang..

smpi umah aku, adik aku tanya.. "sengkuang bleh buat apa ek..?"

hah korang..jgn sengeh je..!tulung jawab..

9 comments:

sueada said...

saya penah try sengkuang pn buat mcm wedges jugak.
goreng ngan tepung goreng ayam adabi+telur.
sedap jugak la utk perut saya.
org lain xtau.
:)

Izwa Kamaruddin said...

tak sengeh tapi gelak guling guling...kekekekekekeee...

Paiz said...

hahahahahahahhaha.. serious kelakar.. sengkuang tu masuk peti ais then buat cicah sambal kicap je la lea.. hehe..

Don't Afraid to Try said...

lea2...

lawak2...kes posmen tu...aku pun slalu kena....rumah aku ada 4 anak dara...tp yg slalu beli brg online...3 org, termasuk aku lah tu...tp posmen ni dah save no hmate aku yg comel tu..bila ade parcel jer semua call hmate aku tuh...smp surat exam aku pn die suruh hmate aku pickup sbb kt urgent...lawak giler rase...aku tau la budak2 rumah aku tu student n comel2 pulak...tu yg sggp call tiap2 kali parcel smp...pg pejabat pos pun mcm tu jgk...kdg2 brg xsmpt deliver hntr pejabat pos...brg aku jgk lah slalunya...smp abg posmen tu pn dh cam muka aku n tanye, kenape byk sgt brg2 aku? skali aku jwb..sy byk beli brg2 online en..sng skrg ni..order jer...hahaha...tp aku malulah jugak sbnrnya...bt selamber jek...

ayukhairy said...

haha...nak gelak dulu la..sengkuang tu boleh buat apa lagi..cari timun + mangga , then cari kuah rojak..cicah la..hehe

EllyEllies said...

like like like..kakak elly dlu penah trtukar labu air ngan honeydew...haha

Unknown said...

berair mata idung aku gelak.

Fatima Saiful said...

ekekek...time ko tulis kentang besar tuh aku dah agak..mesti sengkuang nih!!sebab aku aku pon kdg2 tertukar jugak!!muahahaah<--kantoi~

azura samsuddin said...

zura pun excited nak tgk 'kentang; tu besar mana sbb dah ckp besar kan hehehe tp mmg klakar lah ...