CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Friday, October 14, 2011

ada apa dgn lagu?

"Kita mesti bersyukur bahwa kita masih diberi waktu
Entah sampai kapan, tak ada yang bakal dapat menghitung
Hanya atas kasihNya, hanya atas kehendakNya
Kita masih bertemu matahari

Kepada rumpun ilalang, kepada bintang gemintang
Kita dapat mencoba meminjam catatanNya

Sampai kapankah gerangan waktu yang masih tersisa?
Semuanya menggeleng, semuanya terdiam,
semuanya menjawab, "Tak mengerti."
Yang terbaik hanyalah segeralah bersujud
Mumpung kita masih diberi waktu.."

petikan lirik lagu dendangan Ebiet G Ade..
salah seorang penyanyi febret aku!
sapa xkenal..dia ni umpama M Nasir Indonesia laa..haha
Tajuk Lagu : Masih Ada Waktu..
hampir semua karya beliau adalah nyanyian dan lirik sendiri..
lirik2 sgt dalam maknanya..!
seolah2 lirik itu ilham dari langit..

aku pernah katakan dulu..
klu aku xduk bidang engineering..aku akan duduk bidang bahasa kut!
bg aku klu kena gaya, bahasa tu bleh jd sgt indah..
aku suka nyanyi semua lagu..
hakikatnya, klu lirik mengarut..
maka aku kutuk..tp dlm hati saja laa..

contoh..aku amik y tgh top skang ni..

"jika dengan mu salah..ku tak mahu yang benar.." 
apa kesss..???
konon romantis..tp klu amati, mcm syirik pun ada..
adoiii..

No comments: