CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Tuesday, October 11, 2011

Kisah2..KAMI

erm, topik n motip x berapa clear..
tp nk menulis jugak..alkesah2 hidup kami..

klu ari2 nk cerita, mgkin bg sesetengah org, "biasa2" saja..
tp bg aku itu adalah turun naik kehidupan..
y kdg2 mngajar pengalaman baru..
mendewasakan..mengajar kesabaran..
mengajar menikmati dan bersyukur..

ahad lepas..jenjalan midvalley..
suka g pets wonderland..
ruhil suka tgk pets..
nk bela sendiri cm xleh nk commit nk jaga btul..
lgpun sian binatang terkurung..
tp mcm xkena je g midvalley tgk pets kan..baik g zoo kan..haha

dr sabtu, Ruhil Imaan cirit..
tp x terukk
xsakit perut, just kembung..
berak x kerap mana.. satu ari 3 kali..
bila buang angin kuar laa y cair2 tu skali..
gtu je..
tp dh bpanjangan, bawak je laa g klinik td..
ok saja, doktor supply ubat buang angin..
then antar g taska, y besnya, kt taska xde lak cirit..
mmm..ntah ler..
smlm tjaga dr tdo kul 11, nanges2..
nanges smpi batuk n muntah..
aku br nk lelap.. kena bangun tukar cadar..sabo je laa..
dah bg susu..tdo..
kul 3 pg, terkentut.. tercirit skali.
Mr Asben cpat2 bgn..
rupanya, bocor ikut celah pampes..
abes laaagi cadar.. bangun lg tukar..
sabo 2x laaa..
tu y arini nekad g klinik..

dah g klinik, aku awalkan je laa regular check up aku..
tp bertuah btul aku, x check doc aku tu available ke x..
men bg je buku merah n menonong g kencing dlm botol..
skali nombor aku dipanggil..heran gak, napa bilik no 2..
arggggghhh..doc aku xde, kena cek ngan doc lelaki..!
ni first time aku deal bab maternity ngan doc lelaki..
tp y besnya, detail betul doc tu..
scan sampai 20 minit..
semua dia cek satu2..
y doc pompuan aku g tu pun xpenah laa cek air ketuban..
cross section perut baby bagai
selalu cek ukur kepala ngan panjang tulang peha..
mm, tp lama benar aku rasa...baring sambil garu kepala laa..

Mr Asben pg ni dpt call..
boss mengarahkan utk outstation ke JB pulak esok n lusa..
maknanya bermalam laa..
dah la ruhil x sihat sgt..adoikkk!
redha je laa..
ada jugak niat utk ikut skali..
tp ekonomi x brapa nk baik sgt..
pastu Mr Asben pulak pergi utk kerja..
kang aku boring ngadap ruhil sorg2, buat aku ngamuk je kan..
hehe..xpayah laa ikutt..

ouhh.. lupa nk gtau.. td scan baby at 20weeks kan..
jangkaan jantina????
erm, xpasti sgt..kena tgk lg pada check up akan dtg..
maknanya xleh shopping lg laaa..muahaha
tp stakat scan tadi..jantina y dijangkakan adalah 



*


*


*



*



*
*



*



*
mana2 pun aku sungguh x kesah!!
tp tetap teruja dgn tendangan manja y sentiasa menemani aku skang..

11 comments:

Mama Rayyan said...

Klu boy,best la.Dapat sepasang.Take care ye!

nad said...

ksiannye ruhil..moga cepat sembuh ye..!

alhamdulillah dpt sepasang kalu btul boy ;)
tumpang gumbira! :)

Izwa Kamaruddin said...

semoga dipermudahkan semua nyer :)

Umialya said...

bukan twin?

ayukhairy said...

kesiannya imaan..moga cepat sembuh tau!!

btw, bestnyaaaaaaaaa dapat sepasang!!

nurbijen said...

wah, bakal dpt sepasang :)
semoga ruhil cepat baik :)

Anonymous said...

Musim la skrg ni lea..xtaula. Wahh alhamdulillah!! Take care

CHeeSYaNa said...

Bestnyer kalau dapat boy!!!

nur easy said...

nak dapat sepasang dah ya.. comel2 nanti..;)

Sabihah said...

Wahh...insyAllah dapat boy laa tu...yang penting sihat kan?^^

noor said...

as salam imaan...tq singgah blog akAk..i follow