CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Monday, October 24, 2011

aku mengandung!


Ya laa.. smua orang dah tahu..
Aku sendiri pun dah tahu 4 bulan y lepas lagi..

Tapi..5 bulan sebelum ni..
Masih belasah macam orang xngandung..
Masih larat buat apa saja..
Masih bleh dukung budak cit walaupun agak ‘bersusah-payah’
Masih bleh buat posisi separa meniarap utk tdo..
Masih mampu solat dgn mudah..
Bleh masak2 kt dapur bdiri lama..
Perut xberapa nampak sgt..
Masih bleh gimnastik..eh bukan.. perubahan gerakan badan dlm ms y singkat..

Skang dah xleh..
Skang dh kna buat cm mengandung laa!

Dah kena pakai uniform mengandung..
Dah xbrapa nk mampu buat kerja berat2 lama2..
Perut dah nampak..pusat terjojol elok je..hehe
Nk solat..sujud2 n bangkit semula dr duduk dh mula terasa kepayahannya
Tdo kena pusing badan slow2..
Dukung cit bila sgt terpaksa sahaja, tu pun rs cm perut nk cramp ja
Dah mula lenguh2 belakang..
Dah xde kederat nk shopping2 jalan2 lelama sgt..
Yang xbestnya..bila dh all out kt opis 1 ari, kt umah mula laa nk cuti2 masak..
Makin ari, makin banyak mengelat nye..
Yang lebih xsihat badan dan poket,
Makin hari makin kerap guna service home delivery..
Pizza..McD..restoran bawah tu..
Hadoiihh! Kesian adik2 aku n laki aku laa..

Semoga another 4months berlalu dgn baik dan selamat..amiiinn!

10 comments:

Fitri Senin said...

hihihihi... xpela lea..sabar je

Travel&Food Lovers said...

Lea,

aku lupa tarikh smlm adalah 23 oct...insyaALLAH aku akan hadirkan diri ke majlis nak dara hg nnt...hehe...sorry lea, terlewat bg confirmation...

Mama Rayyan said...

Moga selamat semuanya...Bila due?

:: Mrs.Eady :: said...

amin.....

littlehumblelynn said...

LEA

kalo x larat jgn dipaksa..kena byk rehat ok

Nad @ MamaZakwan said...

sabar2...
lagi 4 bulan jek
heheh
kite lagi 2 bulan..
mak aih, lagi riso! :)

ayu said...

Sabar ye lea….tak lama dah ni..

Salina@IbuAqil said...

Insya'allah!! Slmt smuanya.. Amin!! ;)

umialya said...

kejapnya, berpantang kt mana? nnt bgtau ye!!

armouris said...

info tentang berpantang selepas bersalin di SIHAT SELALU - Bagaimana Bertungku Dengan Mudah Semasa Berpantang