CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Wednesday, October 3, 2012

Bila akan ketemu lagi..??

Bukan kisah perpisahan..
tiada siapa yang berpisah!

by the time nak balik, baru perasan, xde entry lagik arini..
kihkih..
gatalll nak menulis.. tegar namanya tu..

mmm..sebenarnya aku nak membebel kisah KAIN..
I am wearing a baju kurung yang sangat ku suka..
Fabric cotton lembut..
ada semua ciri yang aku suka :
 lembut, senang nak jait (of course laa jait sendiri..), kaler x turun, TAK PAYAH iron..
nice.. aku sukaaa la pendek katanya!

yang mahal semestinya bagusss??
ooohh..tidaaakk..
aku ada beberapa pengalaman tentang isu mahal+bagus ni..

berdasarkan pengalaman2 ini..
sangat TAK SETUJU..!
the one yg aku pakai skang ni..aku beli di butik Gulati's..
bunyinya seperti 'woww..'
tp ayat xabes taip..
semeter RM5... k, dah abes taip..
dan TAK salah taip..
means 4 meter RM 20 sajok..

beberapa pengalaman aku yang xbes..
'offer' katanya..RM100 for 4m..
bg aku y sangat tidak kaya, mahalll tuuu..
tapi ada masanya nak reward diri sendiri..beli jugak
memang laa sekali-sekala..
tetapi kualitinya.. buat aku nak menanges..
habessss berbulu..dah la susah nak jait..
pastu, kegatalannn bila pakai.. aiseehh..sungguh denggg..

pengalaman lain.. 
yang mahal BIASAnya susah mentenennya..
contoh, kena dry cleaning..
contoh, kain cepat 'pecah'
contoh lagikk, lembut sgt smpi xboleh iron..
contoh lagikk, kena lining, sbb nipis ya amat..
dah 3-4x mahal..
sungguh tak berbaloi kan, mahal dari awal sampai ke sudah..haha

yang mahal tapi bagus??
mm, ada skali skala..pendek kata, jaranggg nak jumpa!
sebenarnya smua tu ikut rezeki kan..
pasrah dan redha laa klu dpt y mahal xbes..
dan syukur ya amat klu dpt y murah tp berkualiti..

soalnya.. bila laa nak jumpa lg y bes berkualiti menawan TETAPI murah..???
kedekutttss..

skang mengidam baju dgn satu kaler yang sukar digambarkan dengan kata-kata..
haha..
xtau nak describe kaler tu..
kna jalan2 cari pasal ni..
mana tau terjumpa kain ngan kaler tu..
boleh tulis ni, nampak sangat baju melambak2 xmuat almari..hehe

it's me today..

7 comments:

JaSSNaNi said...

Dah lama tak beli kain pasang gak.. skrg dah jadi kebiasaan.. nak raya ke beli baju yg dah siap jahit.. so tak pening2 kepala nak soh sapa jahit.. dan dah sangat2 jarang masuk kedai kain.. ye pun last year sbb beli langsir.. heheheheh..
ppsstt.. lawa tudung u..

kak tini (umialya) said...

lagi satu, terpulang pada si pemakai, jika dah comel tu, pakai le camnerpun tetap LAWA, sama ngan Lea..

nur said...

pheewwitt... ingatkan model mana tadi. Rindunya nak berbaju kurung :)

setuju, yg murah tak semestinya yak bagus :)

Nad @ MamaZN said...

Kaler apakah itu?
Hehhhe
Kene soping ni,hehe

Fatima Saiful said...

betul2...yg mahal tak semestinya bagus. and pengalaman aku, yg mahal selalunya lagi melecehkan!!!biase org2 kaye jerlaa yg mampu dry cleaniing bagai.

Don't Afraid to Try said...

lea,

aku pki bj readymade jer..yg jual rm50..janji kain cotton..i like so much...

Yaati Nor said...

vibrant sungguh kamu lea..hhaha ayat CEO kami vibrant