CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Monday, October 22, 2012

8 month old..

22.10.. Already 8m.o..
cepatnya masa berlalu..
pada usia ini :

1) KAKAK laa segalanya..
dia boleh happy n berenti mnanges klu kakak sapa tetiba..
n sungguh bes melihat keduanya berbaik-baik..
n si kakak kelihatan comel apabila menyerlahkan sikap tanggungjawabnye menjaga adik..

2. dah berdiri dan boleh meniti keliling katil.. 
Mr Asben boleh berjalan di usia 8bulan..!
mungkinkah si Nouri ni nak ikut jejak langkah Papa..?
Maybe..
3. gerakan utama pada masa kini adalah merangkak..boleh merangkak dgn sangat laju..
tpt febret utk dilawati adalah TOILET..
so, sesiapa masuk toilet, sila kunci pintu semula bila keluar..
klu x, nanti nouri dtg merangkak tgk kawasan..

4. Rambut masih sgt seciput..
dan berbeza dgn kakak yang rambutnya lebih hitam dan lebat

5. Gigi kini ada 2 batang..kt bawah..
aku baru perasan kehadiran gigi kedua 2 ari lepas..

6. makin kuat menyusu..
tp ibu cool je walaupun stock EBM kategori kritikal n ibu tgh cedera parah..
insyaALLAH boleh!

7. xboleh renggang ngan penjaga..
klu ibu lg bertambah dahsyat.. nk kna dukung atau kna duduk ngan dia..
nampak ibu pakai tudung, dah nanges mcm kna cobet..
ingat nak jalan n tinggalkan dia
sabo jelaa..

8. suka panjat2 orang..

9. Faham sgt klu ibu tanya "nak nenen?".. trus senyum n buat suara gedik2..hehe

10. dah makan mcm2 dah.. ibu kena lebih kreatif sediakan stock puree/makanan..

11. alarm yang paling setia..
mlm bangun nyusu 2-3x..adoiii..
pg2 6.30 pg akan bangun dan meniti tepi katil, godek2 kaki/kepala sesiapa yang tdo tepi utk gerak orang laa kononnya..


semoga terus sihat.. petang ni Cek Su buat kek besday 8-bulan..hehe

6 comments:

Nad @ MamaZN said...

hepi 8 months old nouri ilham!
mggu dpn celebrate bday kakak plak ek ;)

Kak Izan said...

:D.. cute

umialya said...

tiap2 bulan ader kek besday, bawa le sikit ke sini..

nur easy said...

makin cerdik ya nouri ;)

ch@ said...

happy 8th mnth nouri.kjp je ms berlalu. adli dh stahun... dpt adik wawawaaaaa....

MyRule said...

Nouri sama bornday ngan my akid. Perkembangan pun lebih kurang je ;)