CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Tuesday, October 2, 2012

Berulang lagi

ohh.. cepat sungguh masa berlalu..
aku kini merasakan aku dah mengulangi cabaran-cabaran masa breastfeed Ruhil dulu sekali lagi..

STOK SUSU..
ini adalah cabaran setiap ibu menyusu (kot)
kemeruduman lebih awal berbanding ruhil..
maybe sebab disiplin mengepam aku yang teruk..
TETAPI, Nouri ada stok yang boleh dikira banyak..
so, setel bahagian tu..

GIGI..
sejak tumbuh gigi..
suka sangat gigit aku!!
tp Ruhil dulu dah sakit kena gigit pun aku kna tahan susukan dia lg..
Yang adik ni pesyen lain sket..
dia gigit utk gtau dia dah xnak nenen..
so, pas aku kna gigit, dah sudah..Yay..~
3-4jam lagi baru nenen pulak

THRUSH..
ye.. oral thrush sudah menyerang di usia 7 bulan..
aku kejangkitan sekali..
CIk N menjadi gatal, merah dan menipis..
pam sikit, berdarah..
awal2 kena, lebih kepada gatal miang..
kan kulat..
skang dah proses healing..
rasanya dah seminggu..
2-3 hari ni,lenguh tangan marmet..
lenguh2 pun bak kata MamaLynd.. "untung laa tau marmet"
ye..ada kemujuran di situ
Si Nouri lak, mulut penuh..
putih kt lelangit, tekak n dinding dalam mulut..
..pun tak merengek si sabar tu..


episod2 seterusnya..?
setakat ni itu aje..yang lain, nanti kita tungguuu..

benar lah.. pengalaman mendewasakan..
masalah terjadi..
tidak jugak setel cepat..
tapi, sekurang2nya aku dah tau, dah ada maklumat
cemana nak handle..
masa Ruhil dulu belajar siang malam pagi petang dengan CikGugel..
 

3 comments:

suhaina laui. said...

lea...kagumla dgn awk ;)...

Anonymous said...

bagus betul la Nouri Ilham ni...b a good girl ye, sayang-KAM

nur said...

caiyok caiyok!