CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Friday, November 11, 2011

Toilet Training..

Sepatutnya mula sebulan sebelum besday 2 tahun imaan..
which supposed to be early october..
tp masalah2 y tidak dapat dielakkan dan aku sgt2 paham..
maka semalam akhirnya dapat borang program 21 hari toilet training dr taska
surat persetujuan agar ibu bapa juga bekerjasama jalankan program y sama di rumah!

berdebar.. 
bakal mula isnin ni..
kaedah :
xpakai diapers dari pagi sampai petang..petang sampai malam nk tdo
hanya pakai otw nk pegi atau balik dr taska.. 
dan pakai bila nk tdo..
latih mereka utk gtau klu nk chin atau yakk..

harapan :
agar berjaya dengan cemerlang..
dan agar xbanyak sangat halangan..
dan agar ibu dan kakak pengasuh tabah dan sabar..
amiinnnn..

sebelum ni buat dah kt umah..
dlm 3 jam sekali bawak g tandas suh kencing..
tp guna kaedah penjadualan.. bukan kaedah on demand..
jadinya kadang2 ada kuar kencingnya..kadang xde pun..
dan kaedah tu masih 'dengan diapers'
ni nk buat tanpa diapers xtau laa cemana gaya..
huhuuu..

semoga semuanya ok!

11 comments:

Pn. Zana said...

bestnye pihak taska de program gtuuu.taska ammar tak de pun. ni just train on weekend.

Ida Shaklee said...

Good Luck!

accident happen so remain cool and calm:)

sue zainun said...

wah bestnya..ok la kalo ada wat training camtu..biasanya utk bebudak umur berapa yek?

Imaan09 said...

umur 2tahun dah boleh dah.. y penting dah reti cakap nk buang air n dah bleh kawal/tahan nk kencing ke x..

aanie said...

bagusnya taska camtu.....bg kerjasama..
good luck imaan...

CHeeSYaNa said...

lea- rasanyer maknah mmg wat sekali harung ruhil, danial n zarif.. cuak giler nak start hari isnin nie! mampu kah kami? huhuuhuh..

Fitri Senin said...

Bgsla ada program cmtu kt nursery

Salina@IbuAqil said...

amin amin! semoga segalanya ok dear.. ;)

Mama Rayyan said...

Bestnyerrr ada program mcm tu kt taska.Saya baru je start potty training dgn Iman,dah 2 hari....dah mcm stress...he3.
All da best ye Ibu Imaan.

Fatima Saiful said...

ank aku tak reti ckp lagi laa..huhuu. aku nk ajak pegi toilet, seksa. dah masuk toilet tanak kuar pulak...:(.TOLONG!!!

semut-terbersin said...

bezznye taska tolong!!saya is sangat jeless!!