CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Tuesday, March 29, 2011

takut kepada perubahan

siapa yang takut itu??
aku la..
aku jenis orang yang mudah selesa dengan sekitaran yang sedia ada..
kira sangat malas nak pikir utk melangkah keluar dari comfort zone ku..
serious..buat masa ni ku hanya pikir utk kehidupan arini n esuknya..
perancangan yang kaw-kaww utk taun depan..?? 2-3 taun lagik??
NON ada!!
huwaaaa..
klu boleh aku nak jd macam y skang ni selamanya2..!!
gila xde kemajuan aku ni kan??

Alkisah, Mr Asben sejak semenjak dua x menjak ni kan..
dah jadi job hunter..ngeh3..
Keja skang ni..??
boring??penat??xberbaloi??boss xbes?? kawan xbes??
ntah ler.. katakan laa kami menjadi org y bersyukur..
maka anggapla beliau inginkan CABARAN BARU plak..
2 tahun dalam R&D..
2 tahun dalam Mechanical/production engineering..
so..mungkin Mr Asben ku itu inginkan bidang lain pula utk dinikmati..

masalahnya.. AKU!!
hahaha..
aku sangat takut akan suasana baru..
mula2laa menda2 xpatut menghantui aku..
macam2 masalah YANG BELUM TIMBUL aku pikirkan..
Padahal si Mr Asben x kesah pun..
aku laa y mempengaruhi beliau..
"kang laaagi penat.."
"jauh gila..jammed!!..sanggup ke..tension kt jalan je"
ngeh3..

disuatu hari yang xberapa indah..
mr Asben mendapat call utk satu tawaran kerja..
ahaaaaa..
then, selepas berbalas2 emel, call..
then, finally sampai ke stage tawaran interview..
aku?? cm biasa melebih2 TAKUT!
muahahaha..
sudahnya..
aku tarik nafas panjang..
tutup mata..
xnak pikir..
and said "GO n grab it..sebelum saya ubah fikiran..!"
maka sesi interview itu telah berlangsung..semalam!
erm.. lumrah kehidupan.. ada pro n cons..
tapi itu tandanya aku bersedia utk berubah..!
huhu..
skang tgh tgu keputusan interview..
dan Mr Asben tgh tgu hatinya menjadi berat kepada y baru itu..
haha..!
ada berita baru, saya update lagi..

4 comments:

zahidah dihaz said...

good luck...jangan takut untuk melakukan perubahan kak....hehehe



New Entry: Pemandu Wanita: Berhemah VS Berbahaya

nad said...

ape citer terbaru tu?
ce citer, ce citer..
eh zaa, nak order lagi ni, bleh tak?
nnt citer kat email ek!

CHeeSYaNa said...

my hubby pon dr tahun lepas sebuk carik keje. Ofis skrg tooo much office politics and underpaid.. ehehehhe
kita bukan takut perubahan.. tp, biler nak berubah, kita fikir, bukan diri sendiri jerk affected.. anak, husband, family, financial, emotional.. semua nyer akan affected. :)

sisanizu said...

wah..akan ade perubahan baru..semoga Allah beri yg terbaik..amin