CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Thursday, March 17, 2011

buruk siku or melepas rindu..?

aku penah gtau yang aku adalah peminat tegar SWATCH..
walupun xbleh n xmampu nak buat keleksi jam2 cantik y Swatch ada

gile ke hape..bapak kaya nk kumpul jam2 mahal dia
tp selalu la jugak ngendap2 butik Swatch tgk design2 baru
semestinya design2 swatch taste aku le sesangat!!
bling2..pelik2..ceria..elegen..semua ada!

Jam swatch pertama aku beli dgn duit gaji ngajar budak2..
berharga RM3++..
masa tu aku di tahun-3 buat ijazah..
tapi still ada duit nk wat makan, sbb xkacau pun duit biasiswa y aku dapat
he..he..he..
design : MULTIBALL
alkisah, selepas 2-3tahun pakai..
ada tukar bateri skali dua..
pas tu penah skali dua g poolish..
jam Swatch bleh poolish tau..
bagi je kt adik kaunter tu..jam swatch korang y calar-balar permukaannya
dia g bawa masuk bilik gelap mana ntah..
kuar2 dah cantik merelit!
satu calar pon tadak!

pastu bila dah ada jam lain, jam tu mula laa mcm ala2 xbernyawa..
masa tu aksesori banyaaaaak sgt..
then aku "rasa" macam jam tu rosak sbb baruu gak tukar bateri.
mengenangkan design swatch y bersilih ganti tukar2..
design jam aku pun dh xberapa nk ada..
pastu waranty dah abes..so, gimana pulak aku nk baiki kan..
sudahnya aku tersimpan jam itu di satu tempat y aku pun xhengat dah..

bila sebok pindah umah baru2 ni..
ku jumpa si mayat jam..!
sengih2 je dia wlau xbernyawa..
rindunya aku pada jam tu..
ia pernah jadi harta benda y aku paling sayang!

tetiba my sis gtau..
"kak..g laa baiki jam tu..nk pakai.."
then..satu ari, aku bawak jam tu g butik swatch..
dalam ati 'klu bawah rm100 aku baiki je laa.."

mula2 adik tu kata nk tgk bateri je dulu..
dia pun kuarkan bateri y canggis tu..
uji ngan voltmeter ooo..
pasang bateri baru..
YESS..!! MEMANG SEBAB BATERI..!
sbb masuk bateri baru, trus ok!!
huuuuuuhuuuuu..
n RM10 jeeeee..
lala..laalaalalaaaaa

pastu adik aku pun
xberapa
pakai laa jam tu
satu ari, aku kt nk pinjam nk pakai..
nk wat melepas rindu..!

tp dah berminggu2 dah aku pakai..
apa cerita..???
Buruk siku le tu namanya..!
ramaaaai yang tegur sbb ingatkan gelang

sebenarnya JAM

Kak..sila laa reti2 pulangkan ye..

5 comments:

CHeeSYaNa said...

cantik!!

Fadzillah Kamarudin said...

unik...

Anonymous said...

fit pun suka jam swatch..dpt birthday present from hubby last year..fit suka jam yang cm laki sket..yg comel2 cm mommy imaan ni fit suka tgk je..rs cantik je org pakai..bila sendiri pakai trs nk pengsan.. :)

Unknown said...

Haaa.
Bukan setakat ko je ada sentimentel ngan jam tu.
Aku pun.
Msa mula2 ko pakai jam ni y timbul kt pkala aku "apa ke he la minah ni paki jam p elik2"
Heeee. So bl ada jam y lnh krg gitu ak nampak so timbul la muka ko.
Timbul lak "Ni taste lea ni"
Heeee.

nazayiena said...

x kire le buruk siku....coz brg yg pernah kita sayang.....dan yg nakkan jam 2 pun adik beradik kita sendiri blh runding.....hehehehe