CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Wednesday, March 2, 2011

Macaroons = Me-ka-ghuh

Macaroons..
pic thanks to Mr Google!

tgk itu gambar sambil lap ayaq lioq yaaa..

huhuu..fenomena macaroons..
tiba2 saja semua orang gilakan Macaroons..
termasuk aku..
sehingga kini masih xkesampaian..
nk oder pun, kakak tempat nk oder asek seboook memanjang..
sbb ramai y oder..
xpela, baguslaa..murah rezekinya..

ada jugak berkira2 di hati ingin mencuba buat sendiri..
soalannya berbaloi kahh??
dgn xpenah rasa..
xtau jd ke x..
pastu baca tenet/google..
"sgt renyah, perlu kesabaran, dan biasanya for the first time X JADI"...katanya
ermm..

di satu pagi ku terserempak kawan France ku..
anak jati Malaysia, duk Paghih (read : Paris) bertahun2..
dan kini merupakan pensyarah bahasa Perancis di UKM..
aku : "akak penah makan Macaroons..??"
si kakak : "ouhhhh..Me-ka-ghuh??"
amik kooo..siap pronounciation y sebenar-benarnya..
aku.."ouh..sebut gtu ye namanya.."

pandangannya.. :
boleh laa tahan..rasa manis, dan biasa2 saja..
buh kaler2.. so, nampak sgt menarik, dan comel..
buat kita rasa geram..
fenomena y sama seperti cup cakes..
pada akak, ada baiknya cup cake tu buat guna bahan y semata2 for display..
sbb hanya utk jamuan mata..(comel)
rasa..biasa saja..dan sangat manis..
jadinya, MEMBAZIR..
me-ka-ghuh pun gtu..
tp bleh laa klu nk rasa..
tp nk buatnya, akak xtahu..

ok!
makasih kakak..
mm, aku tgh tgu turn nk bleh dpt oder aku..
dengarnya ujung mgu ni..
harap2 dapat laa..
apa2 hal rasa dulu..
sbb gua bener2 pengen/ngidam Macaroons itu..

pendapat kakak itu ada benarnya..
tp, terpulang kepada pandapat masing2 kan..
kang keciiiikk ati peminat2 cuppies..
itu hanya pendapat ye kawan2..!

5 comments:

Pija Madzlan said...

mm..eloknya kita kurangkan penggunaan pewarna dan perisa tambahan..saya pernah baca ada seorang blogger buat sendiri dan pada cubaan pertamanya dia berjaya dan katanya nak nangis makan sbb sedap,..hahahaha

CHeeSYaNa said...

dah brapa bulan daku teringin nak makan macaroon ni.. tp, malas giler bebenor nak order.. hihihihi.. mengharap hubby belikan, bleh?
p/s: oopps, hubby ku suka baca blog kawan2 ku jua.. hihihih

Imaan09 said...

huwaaaa..ni y nk rasa ni..saya ni PANTANG dengar sedap..mesti usaha sungguh2 supaya dapat rasa gak..hehe

nur easy said...

dah rasa ke? nampak sedap tu..;)

Zai Zamree said...

order kt cheq sama ek =)