CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Thursday, March 3, 2011

ilmu penyusuan dalam kuliah??

My sis kena amik subjek Biologi sket dalam semester ni..
then ada tajuk Sains Pemakanan..

disebabkan aku ada printer kt opis (aku punya..)
so, selalu laa buat amal jariah kt adik2 aku print nota derang y melambak2 tu..
arini nota bertajuk " Makanan dan Anda"

ku belek2.. apa laa y lecturer dia ajar..
macam-macam la..

tp aku tertarik dgn satu slide ni..

wow..ini kira bagus..
belum masanya pelajar seusia my sis (20thn) utk buat keputusan nk bfeed atau apa..
tp pendedahan awal macam ni bleh tukar persepsi/mind set kan..
at least mereka tahu pentingnya susu ibu..
teringat, mgu lepas kut..my sis cerita kt dalam keta otw balik..
cerita dengan penuh semangat..
"tadi kami belajar pasal mknan..lecturer saya kata, xde pun dalam ALQURAN tulis 'anak anda hendaklah disusukan dengan susu lembu"
aku : angguk2..sengih2 saja..

Bila imaan xcukup susu dulu..
My Sis sibuk gak..
"bagi laa susu kambing..at least lebih baik dari susu lembu.."
aku : sengih lagi..dalam ati "mana laa dia tau semua ni.."
dalam kuliah gak ke??

p/s - impress, sbb my sis student Pure Maths..bukan student Food Science..

4 comments:

Yaati Nor said...

dia belaja kat mana nie

ayukhairy said...

cayalah lea...terasa bangga plak..hehe

azura samsuddin said...

mmg patut pun budak2 mude didedahkan psl hal ni, bia meke support 110% bfeeding ni...

norliza said...

bagus benda2 macam 2 didedahkan...untuk penambahan ilmu...