CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Sunday, March 14, 2010

Tuah anak..

ari jumaat lepas , ms aku drive balik dr tpt kerja ku dengar radio.. Sinar.fm.. ms tu tgh teka lagu merapu mat salleh, agak mencabar gak laa contest tu kan, sbb sdikit je petikan lagunya, lagi pun lagu2 tu di'matsalleh'kan (ada ke perkataan ni..?)

Sebelum tu, dlm seari dua sebelum tu, dah ada menang sorang.. dapat 15ribu lebih beb..huwa3.. ku pun mula laa berangan2..indahnyaaa klu tetiba dpt duit cash banyak tuh kan.. kira cam jatuh dr langit laa kira..

tetiba ada sorg brother ni call nak meneka laa.. masa tu duit terkumpul dah 7ribu lebih.. sekali dia teka betul!!! bapak best! tau dia kata apa pastu...??

"Alhamdulillah bang..rezeki anak saya.. anak saya baru sebulan... "

Huwaa..aku y dah jd ibu n ada anak ni, tersentuh dengar..

haah, begitu laa kan.. anak mmg pembawa rezeki..TUHAN kan dah janji rezeki derang..kita kena yakin laa dak.

Imaan bambam nih, wlupun ku xmenang beribu2 ringgit, ku tetap rasakan dia anak yang bertuah.. mmg dr kandungan lagi,ku xde langsung masalah kesihatan mengandungkan dia.. lahir pun sempurna.. sekang pun xsakit kritikal2.. malah makin senang nak urus dia skang..

kdg2 TUHAN bg kita rezeki kut tu plak..jgn lak kita ingat xde rezeki kan..bukan semestinya dapat wang berjuta2 br kata rezeki..

ku teringat pesan mak aku..

"bila dah ada anak, kita akan rs kalau duit banyak pun xguna klu anak asek sakit xsehat..biarlaa kita idup xberapa mewah pun, klu anak sihat, hati akan gembira.."

YESSS..kini ku merasai betapa betulllnyaa..

No comments: