CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Monday, March 22, 2010

sesuka ati..sesedap rasa..

ku skang nih kan cukup ralat bila org wat fatwa sendiri mengatakan anak dia kena selesma sbb jangkit kt taska..

Pelik aku..

xbaik tau.. sakit tu TUHAN yang bagi kt kita, bukan menda len..
bukan nak kata TUHAN tu jahat, tp pandai2 laa muhasabah kenapa agaknya TUHAN uji kita gtu, setidak-tidaknya berbaik sangka lah dengan TUHAN kan.. redha dan redah lerrr..

ni pepandai buat kenyataan dan dakwaan kononnya anak org laen y menyebabkan anak kita kena batuk selesma.. dh tu, penah ke kita pikir anak kita selesma n batuk tu mungkin akan menjangkitkan penyakit dia kt bebudak lain??dah tu, anak selesma 2minggu, kita amek cuti kaa, x..kita antar jugak g taska kan..xrisau lak anak jd pembawa..

bila selesma kena pikir positif, siasat btul2.. skali pun btul ada budak lain selesma, tp bila anak kita turut sakit, xleh kt sbb budak tu.. ada baiknya kita pikir smua tu sbb imuniti anak kita lemah..kena fikir cr meningkatkan laa kan..insaf2 laa..

lagi satu, pejuang2 Susu ibu (bukan susuibu.com naaa)... TAHNIAH, sbb anda berjaya menyusukan anak exclusively... tapi jgn berbangga.. kerana semua tu anugerah TUHAN semata2, skalipun y berusahanya adalah kita.. jgn smpi kita menTUHANkan usaha kita plak.. nauzubillah..

Tapinya, y xsedapnya ialah apabila terjadi kutuk-mengutuk sbb org len guna FM.. xbaeek tau. maybe derang xtau, xmampu, xde rezeki.. but eventhough alasan mereka adalah "sajaaa bagi FM" kita xde hak nak sebok2 kutuk2 derang. biar laa derang ngan cara derang kan.. aku pun pejuang susuibu jugak, kawan baik aku guna FM, xde lak aku kutuk2..

3 comments:

Ibu Iman said...

alhamdulillah kalo masih bertahan dgn fully bf.. sy mmg dh cmpur dgn FM.. sedih mmg sedih tp terpaksa... kerja salu travelling susah.. :( mungkin pejuang susu ibu ckp sy mmg saje bg alasan tp hanya sy jer yg tau.. sob sob

Imaan09 said...

haaa..tgk..nih salah sorang mangsa. kan dah terasa dia..xpe2, kita kawan kan..kan..

m@Ri@ said...

semua berusaha bg yg terbaik kan..