CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Monday, March 22, 2010

Lesu

dalam bahasa engineeringnya dipanggil fatigue..Apabila dikenakan tegasan berulang2 kali, akan mengakibatkan prestasinya menurun, walaupun tiada daya luar yang secara langsung menyebabkannya menjadi begitu. Semata2 faktor masa sahaja.. ni tafsiran yang aku faham ms study engineering first grad dulu..

Napa ku tulis begitu, kerana itu lah y sedang aku rasai ketika ini..benar2 kelesuan.. letih, xbertenaga. ditambah dengan batuk selesma dan demam 2-3ari lepas.. tapi tu cuma faktor luaran yang menambah teruk keadaan je, hakikatnye MEMANG aku dah merasai kelesuan ini semenjak dua menjak ni..

Mulanya ku memikirkan anak aku yang makin be-at tu, hih, smlm timbang kt klinik dah 7.8kg usia 4bulan 3minggu. tapi dia dh pandai maen sdiri, xde laa kena angkat je setiap masa. pastu ntah napa, ku dah jaranggg sgt2 dah masak,mengelaat je ari2, n ku merasakan seolah2 kerja2 kt umah nih banyak sgt smpi xabes2.. pastu of course laa bersambung2kan.. yang arini punya xabes, bw ke ari esok..y ari esok punya duk menunggu, gtu laa.
huhuuu.. mengapakah?

Mr Asben kt mungkin aku leka berblog..ngeh2..noo..no..bagiku bukan faktor masa xcukup. kdg aku balik xbuat apa..telentang je xlarat.. aku tgk umah bersepah, tgk tinggal tgk je laa.. aku laagi tension bila tgk rambut aku bersepah2 kt lantai. rs nak upah org kutip setiap rambut y gugur, sbb menda ni sgt menjatuhkan motivasi aku..

apa y ku rasa??sakit belakang, xlarat..xlarat, berjalan banyak sket kt umah ni rs kaki lenguh, tapak kaki rs cm xleh sentuh lantai, sejuk pun ada, jari2 tgn pun penat sgt, dh aa pam susu manual je y aku ada..huhuu..

smlm ku mkn antibiotik sbb tekak bengkak. xngam plak.. g klinik. ohh, indahnya leh ngadu kt doktor mslh2 aku nih.. n doktor tu pulak pompuan.. mesti laa dia paham.. tapi oo tidak.. beliau mengeluarkan fakta yang sangat menakutkan.. aku dah terasa seolah2 itu laa puncanya, cuma ku try untuk tidak berpikir ke situ.. tau apa dia?? BERPANTANG LEPAS BERSALIN..

dia kt rmbut gugur n bdn lesu sgt normal!so, berdisiplin dlm berpantang leh mengurangkan mslh kelesuan tu.. huwaaa..aku pantang gak, sbb tekakku jenis tegar.. bg mkn apa pun ku xkesah..kena mkn ikan kering atau sawi bening 3 bulan pun ku xkesah.. cuma tu laa. ku berpantang ala kadar aa kut, berurut ms dh 2minggu, tungku ikut suka ati aku nk wat bila..tapi kubuat gak hokey..! mm, istilah 'relaktasi' ada kan? aku rs cam nk bpantang balik skang aa, bleh x ek??serius nih aku tny.. ada kesan x agak2..'reconfine' haha..ada ka istilah ni..ada kut, dlm kamus idup aku..ngeh3..padan muka aku.. org laennnn, JGN MENGELAT BERPANTANG ye, nnt NYESALLLL mcm aku, baru sebok kelam kelibut...

lagii..doktor suh ku makan banyak sket, tp kurangkan karbo, takut gemok lak.. pastu amek suppliment jugak..C, multiV, dan y sewaktu dgnnya..

Bagus laa ku balik kampung mgu depan, ku nak rehaaaaaat.. ya, mmg ku kena rehat..sbb skang ni, ari selasa ku dah mengharapkan esuk adalah weekend..wahhhhhhh..kronik..kronik cik kak!

No comments: