CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Thursday, March 4, 2010

Sambutan Maulidur Rasul SAW

Mana aku??cari jgn xcari..heh..

1 Mac yang lepas UKM buat sambutan Maulidur Rasul.. Taun lepas aku dah dibagi kain untuk wat baju..tetiba aku disahkan mengandung..so, xjadi ikut berarak laa..Taun ni no excuse laa..huru-hara aku mencari baju dan tudung yang warna lebey kurang.. Baju kupinjam baju Kamala Dewi yang cuti belajar (gooood news bila aku dh leh muat baju dia :p) , tudung plak Mek Xura punye.. dulu masa kt umah bujang, ku selalu pinjam tudung dia

Sejak cuti belajar dan sejak ada imaan ni, ini lah first time aku keluar seawal kul 7.05pg ke pejabat.. walaupun En. Hubby ari2 kuar umah lebey kurang waktu tu, tapi aku x.. kt nesery imaan pun, aku rs ari2 dia org terakhir smpi skool, hii, kadang pintu gril luar tu dah kunci pon, kena bukak balik..sory ye Kak Mah..

Aku pon hape lg, 2-3 ari sebelum ari kejadian cam stress je mengenangkan aku kena g awal, n kena berarak jauh2.. huuu.bukan ape, ku cukup xsuke duk dlm jem. Pg tu aku smpi UKM kul 7.35, dalam erti kata lain, ku terlepas waktu2 puncak di kawasan2 yang kulalui..huhh, lega..x jem langsung.

Memandangkan ni first time aku nak berarak, banyak laa soalanku..Lama ke? Jauh ke? Pas berarak leh balik ke? Bleh bw beg x? Huuu.. dalam sejam setengah gak kut beraraknya..pusing UKM sket. Dahaga giller..dah laa kelam kelibut pg tu xsempat makan hape pon.. Tapi ku tgk staff2 veteren tu relek jek, aku y sempot lebih.. Sepanjang perarakan ku teringat Imaan yang awal 2jam di skoolnye. Apa laa agaknya dia buat, smbung tdo kut..

Untuk sambutan ni jugak ada forum oleh panel Ust. Zahazan Telaga Biru dan Dr. Harlina HUKM. Seronok gak..banyak input berguna.. sbb tajuknya cemana mencontohi Rasulullah??

” Rasulullah dah wafat lama, tapi masih sering di sebut2 hingga skrg, mengapa? Adakah jika kita mati esuk lusa, kita akan disebut2 jugak??? Klu ye, selama mana agaknya??
Dalam dunia ni ada 3 jenis orang.. Pertama, org y kita xsabar2 bila laa dia ni nak xde.. huuuu, malangnya.. Kedua, ada xde serupa je.. Ketiga, keberadaan org ni disukai dan menjadi nilai tambah dalam masyarakat.. Maka, usahakanlah untuk jadi yang ketiga..menjadi org y disukai dan disenangi serta membawa manfaat kepada semua lapisan masyarakat di sekeliling..contohnya RASULULLAH..sbb musuh pun menyukai baginda, kerana keperibadiannya.."


Akhir kata, pearakan hanyalah untuk mewujudkan suasana meriah. Ingat, rindu dan cinta Rasulullah itu letaknya di dalam hati sanubari, sukar dizahirkan dan hanya ALLAH yang tahu. Semoga sumbangan kecilku penat berarak keliling UKM tidak menjadi sia2. dan mendapat ganjaran keredhaan TUHANku.. InsyaALLAH.

No comments: