CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Tuesday, March 5, 2013

sudah KEHILANGAN separuh nikmat kehidupan

Mr Asben mengadu sakit kaki yang teruk..
aku teka GOUT.. tapi ada macam2 kemungkinan lain..
terkehel.. digigit binatang..retak tulang 

memikirkan kesan kena gout tu, kami sangat2 berharap sakit tu adalah sbb menda lain..
selain gout laa..

1-2 hari xsurut2..
makin bengkak xleh nak drive, kasut nyaris xmuat..
last2 g jumpa doktor..
amik darah..

disebabkan in house clinic kt sony aje, result pun 1-2 hari baru dapat

hari ini dah dapat keputusannya..
paras normal Uric Acid dalam badan adalah 0.2 - 0.42 mcm tu
reading Mr Asben ku adalah 0.53!

SAH..

isterinya pun susah hati..

skang bengkak dah surut.. dah xsakit sangat..

ku mula google makanan pantang utk gout..
Mak aiiiiiiiiii...!! never ending list laa jawabnya
bak kata mak aku y jaga atuk aku sakit gout
"Semua xbleh makan.. lama2 mati sbb xmakan, bukan sbb gout"
hehe..

and 95% daripada yang xboleh dimakan itu adalah Febret beliau..
sedihnyaa..

aku pun kena jaga kesihatan n pemakanan diri sendiri jugak laa..

6 comments:

:: Mrs.Eady :: said...

tahu mcm mane susah nyer nak jaga org gout nie..

umi alya said...

akak pnah terkena thun lepas, seminggu mengesut..

littlehumblelynn said...

Adoikkhh

K.lin pernah baca ttg supplemen utk rendahkn asid urik-x ingat plak.boleh google nanti lea kalo rajin.

Nad MamaZN said...

Takpe la
Janji sihat
Huhu

Haris Zuhaina said...

As Salam
Papak km pun kena gaut. tp dia bedai semacam ja
Bila kami anak2 tya, dia kata makan ja, lagi pun ada ubat..
Nak harap sembuh mmg tak lah, cukup sekadar jgn sakit...
huhuuhu

Yaati Nor said...

kena jaga makan elok2..kawan saya muda lagi kena gout juga sampai nak kena operation kaki dia..jaga asben elok2..