CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Tuesday, March 26, 2013

Ko hado..??

Mr Asben is away.. and i am missing him very much!!
 
minggu sedih ka ini..
hehe..
bosan bersembunyi di balik tabir kedukaan..
ku nak reveal..

My Nouri sudah tidak lagi menikmati susu ibu walau setitik pun..
jadimasa lebih kurang beberapa minggu sebelum usianya menginjak 1tahun..

ku pasrah..

bermula dengan stok yang licin licau
diikuti waktu pam yang x menentu atas kesibukan melampau
kemudian masuk episod direct feeding sahaja..
and finally Nouri reject sendiri..
malah sekarang dia dah lupa kut cemana nak hisap..

bagai mimpi ia berlalu..
1 tahun.. tetap kenangan indah bagi ku..

apa kaitan dengan tajuk..?

ku cuba optimis..
apa yang terjadi memang satu kegagalan bg penyusu tegar mcm aku!
namun keyakinan pada ALLAH tiada tolok bandingnya..
ku yakin kegagalan ini datang dengan hikmah yang besar..

selain penyusu, ada waktu ketika ku jugak jadi rujukan xde kelayakan
aku dengan hati terbuka biasanya memberi 200% sokongan padu kepada yang bertanya..

- Susu ibu vs susu formula -
tajuk yang xpernah setel..
kadang senyum sendiri bila tgk perbalahan kecil yang terjadi antara dua puak yang memperjuangkan dua menda berlainan ini..
yang pejuang susuibu kata 
"Say NO to fm"
"Boleh,,tiada istilah tiada susu"

yess..betul.. theoritically right..
yang mencanang itu ada pengalaman pahit??
pernah diduga mcm yang xde susu..??
macam yang xde masa..yang sibuk??

to be optimist
AKU SUDAH MERASA DUA DUNIA BERBEZA..
maka aku LEBIH memahami hati2 ibu yang nak menyusukan anaknya dan yang bermasalah..

ko hado..??
hehe..

takdir dan ketentuan ALLAH.. ku tak pernah kesal!

11 comments:

:: Mrs.Eady :: said...

saya penyokong kuat penyusuan ibu ni & saya bukan pengondem org yg kasi FM kat anak nie..pilihan sendiri & kiter tahu apa yg terbaik utk kiter & anak kan :)

nobody boleh kritik sesiapa.. :)

but tahniah sebab berjaya sehingga ke setahun! :)

umi alya said...

dah rezeki Nouri setahun jer, redha.. apa2pn tahniah buat Lea sbb berusaha dgn jaya ntuk bf anak w/pun sering terkejar2 masa

*azni* said...

betul sis,yg penting kita dah cuba bg yg terbaik buat anak..

CHeeSYaNa said...

sedih kan? tp kita dah cuba sedaya upaya.. cuma kadang2 kecik hati ngan org yg pandang serong bile kite start bagi FM kat anak.. uhuhuhu..

MyRule said...

Salam, x silap my akid same besday with ur nouri. Ermm...akid pun dah tambah susu fm skit. But still direct feeding. Disebabkan keja yang tersgt sibuk n takde tempat nak pam huhu. I pun dah rasa dua2 situasi..n faham dua2 keadaan. Rezeki masing2 :)

Nad MamaZN said...

Setuju ayat bawah skali

tenku butang said...

done follow sini.. jom follow n singgah blog teman.. heee.. http://tengkubutang.blogspot.com/

klu minat kucen leh follow blog ni jugak.. =)
http://kucenkucenbelog.blogspot.com/

UmmiUmmarMuaz said...
This comment has been removed by the author.
UmmiUmmarMuaz said...

Adoi. Dh komen td ilang plak. Aku pn stuju hikmah yg plg besar adalah dpt menyelami hati mereka yg xdpt menyusu. Aku sgt2 memahami perasaan itu masa xdpt bf ummar. Mgkn Allah nak didik hati aku dgn cara begitu. Pasrah dan redha. InsyaAllah moga digantikan dgn sst yg lebih baik..

sisanizu said...

xpe Lea. Setahun dh cukup lama jugak sebnarnya dia dpt susu ibu. Anyway tahniah mampu selama itu. Mungkin rezeki dia kt bahagian lain pulak

pizet said...

percaturan dari Dia...kalau dah ditentukan macam tu siapa kita nak persoalkan..redha itu lebih penting