CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Monday, March 4, 2013

Apa khabar orang kampung??

situasi yang sedang berlangsung di Lahad Datu..
mulanya aku langsung xtahu 
kemudiannya bila aku tahu aku ambil ringan..
lepas tu baru nk pikir dengan serius bila ada yang terkorban..

Lahad Datu - Tawau dalam 2 jam perjalanan nek kereta..
tak jauh sangat..
setakat ini, hanya pejuang negara y terkorban..
belum melibatkan orang awam..

My sis baru menghabiskan cuti sem lepas d tawau..
katanya, di tengah2 pekan..
askar2 kita bersenjata berlegar2 di tengah bandar adalah BIASA..
kereta2 askar di atas jalan raya adalah BIASA..
rasa macam duk kat kem askar lak kan..

tp pikir logik, mungkin diorang berkawal..

pg ini, mak aku gtau suasana mcm perang..
adehhh..
helikopter asek lalu atas umah..
RISAU..!!

mula laa aku pikir2..
bila nak pindahkan ahli keluarga aku..??
cemana klu nk pindah nnt airport semua tutup???
semua ke nak datang cni..?
klu x, sapa je y nak import datang cni..??
aiyyokkk!

Khabar angin begitu banyakkk..
tepuk dada tanya hati..
ada y kita bleh pikir sendiri kesahihannya..
n tgk jugak mana sumbernya..

tapi skarang ni mcm 50-50 je nak angkut mak dulu datang cni..
tambah plak Mr Asben juga mendapat perkhabaran
akan outstation ke Mexico pertengahan bulan ini..
mmmmmmm, Malaysia Airline.. Air Asia.. xde promo evacuation TWU - KL ke???

hehe..boleh mcm tu??

7 comments:

Fatima Saiful said...

try tunggu hari jumaat. kadang2 AA buat promo murah domestik on Friday. tp tak sure laa kemurahan nye berape. Haritu tlg tgk tiket kat adik ipa (KUCHING-PENANG) pegi balik rm118 je.(fly on april). tak sure laa kot Sabah pon dpt murah..

Don't Afraid to Try said...

pg td semua kapal dr setiap station di chartered utk bwk askar2kt ke lahad datu..

nshtkan mak hg jgn p mana2..klu boleh smpn stok makanan di rumah siap2..klu worst to wosrt..cabut p KK dulu..

Anna Da Lady said...

Hmm, kalau aku angkut mereka yang tersayang ke sini...Tapi, tulah kekangan mcm2...mungkin betul kata kawan di atas, pergi ke tempat lain yang jauh sikit daripada tempat krisis...hanya sekdar pndagan..appaun, moga semua dilindungi oleh-Nya...InsyaAllah

Fizah said...

kudoakan mak hang and whole family and smua di sana selamat!..

holloW gIrL said...

series sy trtunggu2 kak lea post ttg nih..huhu.semoga smuanya selamat.aminn

Nad MamaZN said...

Semoga segalanya selamat ye lea

aThidEaN said...

semoga family u dan semua rakyat malaysia kat sana selamat