CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Wednesday, July 18, 2012

countdown

Auranya kian terasa..
aku ada 1 hari lagi untuk ganti hutang posa..
2-3hari lepas posa jugak..
balik umah, dekat2 nak magrib tu, mmg terkenang Ramadhan..
sebabnya kita tgh di puncak kelaparan..
bau macam2 datang..
almaklum umah apartment..
and agaknya time tu laa para isteri tgh menyiapkan juadah mkn malam..

otw nk balik umah, sesak kt beberapa kawasan..
terus teka2 dalam ati sendiri..
"isnin depan kt cni kena ada anggota RELA berkawal ni..klu taak..mmg xleh lalu"
itu laa pengalaman tahun2 sudah..

Ya.. Ramadhan akan mula dlm hujung minggu ni..
so..Isnin depan semua y bekerja pasti akan mengalami "shock" sekejap..
sama laa mcm tahun2 lepas.. 4.00ptg jammed Ya Rabbi..
dan keadaan akan bertambah baik selepas seminggu Ramadhan..

Bazaar? tahun sudah boleh kira jari sebelah tangan berapa kali aku g bazaar..
taun ni harapnya lebih baik lagi  : )

nak dekat2 Ramadhan ni sesiapa y ada banyak masalah..
gangguan perasaan bagai..
sila countdown dengan aku..
insyaALLAH, Ramadhan yang bakal tiba akan membawa sekali auranya..
segalanya akan hilang..

ingat beberapa tahun sudah..??
kes SARS ke, selesma burung ke. apa ntah y menjadi2..
elok je xde kes sepanjang Ramadhan..Subhanallah..

semoga kita jadi golongan terpilih untuk sama2 merasa nikmat dan rahmat bulan mulia ini tahun ini
InsyaALLAH..

 

6 comments:

QA's ~ mamapapa said...

uhuhuhu!!!betul tu..kt mane2 pn dh start jem :(

*azni* said...

salam ramadhan..insyaallah..semoga kite bersama2 memperbanyakkan amalan di ramadhan mubarak nanti...

UmmiUmmarMuaz said...

Selamat menyambut ramadhan utk hg skeluarga.smoga kta berjaya jdknnya sbg ramadhan terbaik kita.insyaallah.

Nad @ MamaZN said...

insya-Allah...

lurun namzar said...

mmg jammed jln, kak. terutamanya area bazaar.
nk try minta balik awal n dtg awal ofis.

nur said...

selamat menyambut ramadhan.. nampaknya tahun ni tak dpt pergi ke pasar ramadhan.. huhuhu, cabaran orang di perantauan :(