CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Monday, April 8, 2013

Mengidam pelik2..?

recently, I was craving for





*






*





*




Sleeping aid..!

Aku ada insomnia y teruk..
Xtaula, insomnia atau waktu tdo terbalik..
Siang aku ngantuk, xpe, after short nap kembali segar
Mlm senang terjaga dan susah nak tdo balik.

Ada waktu aku ngantuk sgt mlm2
Tp xleh lelap!!
Aku geram..

mula terbayang2 suntikan ubat tdo yang Dr Khamsiah bagi sejurus pas bersalin..
alangkah indah klu dpat time diperlukan mlm2 mcm tu..

xpernah tahu laa pasal sleeping aid ni..
adakah ia dadah..??
senang dapat..?
diharamkan..?
doktor bleh bg senang2..?
kesan sampingan..?
kesan jangka masa panjang..?

kadang rasa agak gila bila aku terbayang2 menda ni..
tp seksa xbleh tdo tu memang menyusahkan..

 suatu hari aku suarakan kt Mr Asben..
dia kata kt US menda tu popular..
siap iklan merata2..
ada y light.. ada y kuat.. pilih je mana nak.
objektifnye : tdo y cukup dan berkualiti sangat penting !!

esok nak g jumpa doktor atas sebab lain..
maka aku dinasihatkan untuk bertanya hal ini..


5 comments:

Mixed-family in da house.... said...

assalamualaikum puan lea,

asyik baca sini, tapi tak pernah komen.

Kalau boleh, selagi boleh, selagi ada alternatif, jangan bergantung pada ubat moden ni ya. Sebab kita tak tahu mungkin ada kesannya di kemudian hari.

Mungkin puan lea boleh try bersenam ringkas dulu ker bila balik kerja supaya boleh tidur malam, atau check balik diet, mungkin ada perubahan ker....

apapun, ini hanyalah cadangan sahaja. maaf andai tiba-tiba mencelah...

Umialya said...

Lea stress ke?? maaf..

kalu boleh cuba elakkan altenatif ni, ia tak elok ntuk jangka masa panjang..

Umialya said...

oh ya.. cer mandi air suam sebelum tidur, moga ia membantu

Anonymous said...

lea, suami aku mmg menghadapi masalah ni sejak sekian lama..cuma, agak terkawal sikit sejak kahwin ni...antara yang menyebabkan masalah ni berlaku, ye, faktor pemakanan, aktiviti harian...memang suami aku dulu makan ubat untuk bantu tidur, tapi dinasihatkan janganlah mula mengambilnya...KAM

nad said...

Harap ada penyelesaian yg lebih menyihatkan