CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Wednesday, April 3, 2013

cerita PANASS..!

duk kt opis air cond sejuk tahap gaban.. aku rasa bawah 20 deg C tu..
kena pakai selimut atau sweater bagai..

tp bila kna kluar atas mcm2 urusan, rasa malass sangat..
sebabnya cuaca sangat panasss kan sekarang..
sama jugak klu kt umah
rasa mcm pas mandi pun bleh peluh2..

bila duk kt luar ofis tgh2 ari, jalan kt kawasan xde bumbung serius aku terbayang
"cmana org g haji/umrah time sgt panas dekat 40 degC tu.."
and bila dah sampai sana,
xkan nak duduk dlm bilik je kan..mesti laa kna tunaikan ibadah..
n mesti laa kena tahan je kepanasan..
ok, jauhh berangan..
belum panas neraka..nauzubillah!

y plg terasa skali klu masuk keta n baru nk start keta..
mcm kena panggang beb..

waktu2 camni mmg senang nk dapat penyakit..
cuaca tak menentu
senang nk demam..
jangankan anak2 y kecik2..kita y dewasa pun sama..

so time ni mmg beringat..

1) pakai baju nipis dan ringkas..xde pasal nk pakai y ada inner laa..
plg senang jubah skali sarung sehelai tu je..

2) minum air super banyak..
sebagai ibu.. kena sedia dan hulur air kt kanak2..dan bapaknya skali..
nak harap diorang g rajin2 minum air masak, memang TAAkk la kan

mari sama2 beringat..
sbb sakit y disebabkan cuaca ni, senang sangat nk kena..
xperlu g dekat ngan orang sakit utk jangkit..
bagi y percaya sakit bleh jangkit2 laa..

adik2 ipar y baru balik cuti sekolah kata kt utara laaaaagi panas n bahang..
kt KL ni panas2 pun petang2 ujan la jugak..
sana langsung x hujan..
cemana tu..?

8 comments:

:: Mrs.Eady :: said...

tetibe rase nak lepak genting.heheh..

*azni* said...

a'ah,mmg panas skg ni..tido mlm pun berpeluh2..

Nad MamaZN said...

Tu la...
Terik sungguh skrg ni
Jemur bju kul8, kul 11 dh bleh angkat dh.. Sbb terik sgt tu

Mama Lynd said...

Kami sekeluarga dah tido kat bawah sbb kat atas tak tahan panas.
Da hint2 laki aku beli kan air cond jawapannya "Ala tunggu la bln 6 esok matahari da tak direct ke bilik kita nnt takder la panas sgt." Waaa.. lagi 3 bulan aku n Awatif xdpt tido berkualiti.

umi alya said...

kat sinipn samanya, panazzzzzzzzzzz..

ch@ said...

sg buloh hjn sebelum subuh, tapi bila siang...ma'ai, mcm kena panggang. rasa nak terbang rmh bila on smua kipas. ms kerja dulu risaukan, keluar masuk sejuk-pns-sejuk-pns, mmg sng dpt sakit.

take care lea.

Don't Afraid to Try said...

malam2 pun panas gila..siap rasa nak terjun dlm kolam lg..

Yaati Nor said...

kita dah kena sakit tekak dah..tak baik2 lagi