CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Tuesday, November 6, 2012

Pencemas : dulu dan kini

malam tadi usai solat maghrib, aku bercadang2 nak mandikan Nouri Ilham
Mr Asben x balik lagi
Ruhil Imaan dah mandi awal lagi..
tetiba loceng kebakaran berbunyi..
rasa macam betul2 tepi telinga.. adoi..
kuat, nyaring dan panjang.. berterusan..
ruhil terganggu..
muka cemas..

aku dan lain2 begitu malas nak bertindak..
selalunya main2..
selalunya rosak..

tp jenguk2 jugak ke luar rumah kot2 ada y nak turun..
bukak2 pintu tgk org dah sibuk2..

Ruhil buat muka nak nangis..
mati2 dia larang aku keluar rumah..
"ibu..! xpayah laa tengok..!!"
mulut xberenti tanya..
"bunyi apa tu?"
"ibu nak g mana"
"kenapa ibu??"
"papa mana?..mana papa ruhil??"
ulang2 sampai aku naik pening..

finally kami decide nak turun..
betul terbakar rupanya.. umah arab tingkat 5..
nampak umah dia terang benderang dek api y marak..
aku risau gas meletup je..
cepat2 berebut tangga..
ramai dah turun..

smpi bawah bomba dah tiba..
n Mr Asben pun baru balik kerja..

dah reda semua mak aku gelak2..
dia kata reaksi ruhil mengingatkan dia kepada aku di zaman kecil!
masa aku besar2 ruhil tu, aku pencemas..
xboleh orang pegang adik aku sikit..
aku cemas dan nak nanges.. sebijik ruhil!
hahaha.. perangai tu pulak yang turun kt dia

5 comments:

nad said...

Ada kebakaran ye..


Sori lea, xdpt dtg bday bash ruhil..roadtax kete mati ari sbtu..ahad dok umah sajok, huhu

EllyEllies said...

wahh..cemasnye..nape terbakar umah pak arab tu..truk ke..bahaye2

Lynn Abd Latib said...

scary!!
dgn ank kecik 2 org
mujur mak lea ada kan.
phuhhh!!

bab ank menurun,samaler dgn kes ain
penakut mcm mama jgk
hahaha

Yaati Nor said...

mcm dekat umah opismate saya je..opismate saya dok dekat umah townhouse depan apartment tu

ch@ said...

mana tumpah kuah kalau tak dlm mangkuk. hihik. kes mak borek anak rintik jgk ni.