CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Sunday, August 14, 2011

Tinggal Flight!!

adoiiii..
dah bertahun2 aku ditugaskan kerja2 tempah2 tiket ni..
famili laa..
mereka kan ramai kt sabah nun..
line tenet xbrapa nk besh
pastu brapa aware ngan promo2 tiket kapal terbang..

Tp xpenah lg aku tersalah beli, 
atau berlaku silap2 kecil pun..
smuanya seperti y diminta laa..
boleh bukak agency aku nih..

smpi laa arini..
flight mak aku ke Tawau kul 2.20ptg..
kul 12 dh g antar2 bagai..
pastu terus shopping brg dapur sket kt Tesco..
then my Bro y mengiringi mak aku call..
"napa kaunter tu gtau flight g Twu arini 1 je.. kul 8pg td??"

Denggggg.. ku cuba reset kepala otak..
cuba ingat2 balik..
Ya ALLAH!! ada satu SMS aku terima dulu..
dah AGAK LAMA..
tp recieved SMS tu masa tgh kalut2..
then xpasti sapa punya ( maklum laa..banyaaakk)
sbb SMS tu xnyatakan passanger nama siapa..
just gtau flight number..
dlm ati masa terima SMS tu 'nnt balik nk cek'

smpi ke sudah xcek!
n terlupa trus..

bila mak tanya flight kul brapa..
aku rujuk Emel y antar itenerary dulu.
mmg laa x hapdet kan..

sudahnya pas balik tesco trus g amik mak..
cam kelakar pun ada..
aku lg suka my mom duk cni..
sbb kt tawau nun, duk sorg2 (tp umah nenek sebelah je)
tp terkilan laa, sbb mak dah pack2 n berbesar ati nk balik kmpung..
alih2 tinggal flight!

Tp lg bes bila smua og menerima menda tu sbg 'ada hikmah nii.'
sejuk ati dengar..
n mmg kena pikir gtu laa sepatutnya kan..

td baru beli tiket baru..
xkesah laa brapa pun..
atas request mak, mgu depan dia nk balik..
ingatkan dia nk balik skali ngan kami..
which is sehari sblm raya..
tp xbleh..sbb ada beberapa tempahan baju kena siapkan kt Tawau.
adoiii..mcm2

p/s - kena ati2 laa aku nih.. nasib bek jd arini.. klu jd kt flight y kitorg nk nek ms sehari sebelum raya tu..ada menangis darah kt airport!

5 comments:

nur easy said...

hehe kita pun penah ttinggal flight.. atas kesalahan bc jam format 24..;)

lurun namzar said...

klu tggl flight time raya, konpem banjir airport tue. :)

umialya said...

Betul tu, ada hikmah disebalik kejadian ini.. Imaan masih boleh bermanja2 ngan neneknya, huhuhu

Anna Da Lady said...

masalah masalah... tapi kenapa dia tak bagi itenary baru kan? lagi senang..hehe...from Kam

littlehumblelynn said...

LEA

hikmahnya..mak lea lama sikit dgn lea kat sini..nak wat m/mana..kita ni multi tasking sgt..banyak benda nak kejar..heheheh