CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Thursday, April 7, 2011

AVUUU

pada usia xsampai setahun Imaan dah bleh sebut "PAPA" dgn clear nye..
skang dah betul2 bleh sebut "BAPAK"..
aku?? hehe..
AVUUUU..
itu laa dia panggilan Imaan kt aku..
Ibu dah jd 'avuu"
dulu2 suh panggil saja2 senyap je..
xsebut pun..
bila dia nanges, nak nenen je baru kuar panggilan tu..
Avuuu..
skang perkembangannya, bleh dah sebut Avuu..
nanges ke or suh sebut saja2 ke, bleh laa sebut "Avuu..!"
ok le tu kan..
agaknya klu panggil Mama, or Mommy cepat sket kut anak belajar sebut..
Tp klu Ummi.. Ibu.. mm, lama laa duk berjeles ngan husband..
sbb anak bleh panggil papa, daddy,abah,ayah lagi cepat..
Avuu pun Avuu laa..

8 comments:

nur easy said...

biar lambat y penting ingat ;)

♥ aNJe a.k.a MaMa_BaLQis ♥ said...

tak pe lama2 nanti mesti pandai, selalunya budak2 ni kalo panggil mama @ papa cepat je pandai, sebab sebut suku kata yang samakan, so senang nak tangkap...good luck iman...

Haris Zuhaina said...

Salam.. Tahniah... Cho ajaq dia gn buuu dl... Mana tau.. paih nih ralit dok panggee buuuu ja... try lah..

Fadilah R. said...

hahaha. avuuu. imaan i kecik lg xpandai ckp tp mesti nanti payah nak nak sebut ibu kan. takpe lah nanti lame2 mesti boleh jugak. :)

Ummi Danish said...

hehehe...kelakar bunyinya.. tk pe, terima je. anak sy Danish umur 5 bulan da sebut 'Baba'. tp mase setahun dia panggil saya 'Ummaa'...sepatut nya ummi. rupanya susah kot nak sebut 'MI' sbb dia sebut 'Yummy = yumma'....

Fitri Senin said...

maybe kalo pggl mama yg cepat..cm raif pggl fit mama which i called myself mommy to him..xpela..pape pun sm asalkan dia ingat kita

Cute MuM said...

oklah tue..
avuu..adalah bunyi sikit..
kalo dania panggil mama..
nenek die panggil mak.

CiK Jue aka ibu FarisYah said...

biasalah budak2 tapi farisyah dulu perkataan pertama yang di sebut pun "ayah"....janji dia ikut perkembangan kalau nak tahu lebih lanjut dalam perkembangan anak2 ni boleh gi kat sini...

http://anna-jueanna.blogspot.com/2011/03/lambat-bercakap-pandangan-pakar.html