CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Friday, May 14, 2010

Jaga anak di klinik..

Suatu pagi y sunyi..ku bawa imaan ke klinik untuk jumpa doktor laa..xkan nak jumpa posmen kan
pastu tetiba ada sorang budak..lelaki..dlm lingkungan 4-5tahun..
meluru dr bilik doktor ke arah aku n imaan..
lantas beliau dengan penuh kegeramannya menunjukkan geram y nyata kepada imaan..
dia pegang2 pipi imaan..genggam2 tangan imaan..rapat2 muka kt imaan..
mulanya aku terkejut..
pastu aku tergamam..
pastu takut pun ada..risau pun ada..
pastu kesian pun ada..
beliau anak downsindrom, tp ku xkesah..
cuma xdpt jangka sejauh mana budak tu nak bertindak kan..
akhirnya aku tertanya dlm ati aku..mana laa mak budak ni???? (mak dia duk dlm bilik doktor lagi, anak dh lari kuar)
Nasib bek imaan ok, anak aku kan peramah.. dia siap 'bersembang2' lg ngan budak tu..

akhirnya mak dia dtg n tarik anak dia y stil nak men ngan imaan lagi..
'dia nih mmg suka tgk baby..' tu ayat y kuar dr mulut emaknye, wlupun ku x tanya apa2..

xpe laa y tu, TAPI kan..

ku rasa.. kt klinik.. orang mmg TAK dtg nak jumpa nurse, mahupun receptionist..
apa lagi nak jumpa mekanik atau polis!
org nak jumpa doktor..!
meaning that org y g klinik sumenye sakit a.k.a xsihat..
apa penyakit?xtau.. mungkin batuk TIBI ke, chikenpox ke, denggi ke,
mungkin suspected H one N one ke..mana tahu kan..

Maka, ku berpendapat bahawa, perkara seperti di atas xpatut berlaku di klinik...
yaaa.. jaga laa anak anda!
sbb ms ku bawa imaan ke klinik tu, dia HFMD! kang xpasallll engko dik..
adoiilaa..
so, apa kata kita masing2 jaga anak masing-masing kt klinik kan..
tu laa pendapat aku..y bernilai 20cent!
makasih..

No comments: